اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

قول مساعد رئیس‌جمهور برزیل برای برچیده شدن فساد از کشورش

رئیس جمهور برزیل در نخستین روز از دومین دوره ریاست جمهوری خود به مردم کشورش قول داد که در این دوره فساد را از نظام مالی و اداری این کشور حذف کند.

قول مساعد رئیس‌جمهور برزیل برای برچیده شدن فساد از کشورش

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل طی مراسم تحلیف خود در کنگره ملی این کشور (نخستین روز از آغاز دور دوم ریاست جمهوریش) در «برازیلیا» پایتخت برزیل در روز گذشته خطاب به مردم کشورش اعلام کرد که در دومین دور برگزیده شدنش به عنوان رئیس جمهور مبارزه با فساد را در رأس فعالیت‌های خود قرار خواهد داد.

«روسف» در این روز متعهد شد که با حفظ، دفاع و حمایت از قانون اساسی کشور و رعایت تمامی قوانین اتحاد، استقلال و حاکمیت برزیل را افزایش دهد.

وی همچنین در این رابطه ضمن تأکید بر نیاز کشور به رشد اقتصادی اعلام کرد که تمامی موارد لازم در بخش مالیات و حساب‌های عمومی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رئیس جمهور برزیل در ادامه خاطرنشان کرد: من این اطمینان را به مردم کشور خود می‌دهم که با اعمال طرح‌های جدید دولت هیچ آسیبی به ساختار اجتماعی جامعه، حقوق کارگران و سیستم امنیتی کشور وارد نشود.

«روسف» در دفاع از 86 هزار کارمند شرکت نفتی «پتروبراس» تصریح کرد: ما در این دوره تمامی تلاش خود را می‌کنیم که پرونده فساد مالی این شرکت برطرف شده و دیگر مشکلاتی از این قبیل رخ ندهد، ما در این دوره فساد را از کشور حذف می‌کنیم.

وی در بخشی از سخنانش اذعان داشت که راه حل اصلی برطرف شدن مشکل فساد در یک جامعه تنها از راه ایجاد اصلاحات سیاسی در آن کشور امکان‌پذیر می‌باشد به همین دلیل من برای حل این مشکل برنامه‌های مفیدی را در راستای ایجاد تغییرات در دولت جدید در نظر گرفته‌ام.

«روسف» در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد که در 4 سال آینده روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با سایر کشورهای منطقه ازجمله بازار مشترک جنوب(مرکوسور)، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی(اوناسور) و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب(سلاک) افزایش خواهد داد.

طبق آمار دیوان عالی انتخابات برزیل، «روسف» در دور اول انتخابات این کشور با کسب 41.59 درصد از آرا نفر اول شد و رقیب وی «آئسیو نوس» نیز 33.55 درصد از آرا را به دست آورد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

در دور دوم انتخابات نیز «دیلما روسف» موفق شد با کسب 51.45 درصد از آرا، سمت خود را حفظ کند و «نوس» که 48.55 درصد از آرا را از آن خود کرد بازنده میدان انتخابات شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول