اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش 8.8 درصدی حداقل دستمزد در برزیل

طبق حکم رئیس‌‌جمهور برزیل، حداقل دستمزدها در این کشور از سال 2015 به میزان 8.8 درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش 8.8 درصدی حداقل دستمزد در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، دولت برزیل روز گذشته اعلام کرد که حداقل دستمزد را برای سال 2015 به میزان 8.8 درصد افزایش خواهد داد و بدین ترتیب میزان آن به 788 رئال (واحد پول برزیل معادل 290 دلار) می‌رسد.

این افزایش حقوق، به حکم ریاست جمهوری تحقق پیدا کرد و از 1 ژانویه 2015 (11 دی 93) نیز اجرا خواهد شد.

در اوایل ماه دسامبر (آذر 93)، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرده بود که تصمیم دارد حداقل دستمزد و جدول مالیاتی را تنظیم کند و در راستای مسئله امنیت اجتماعی نیز تدابیر جدیدی اتخاذ کند.

از سویی دیگر، بررسی جدول مالیاتی باید توسط نمایندگان پارلمان این کشور صورت بگیرد، زیرا تدبیر موقتی که توسط «دیلما روسف» به تصویب رسیده بود، امسال بدون اتخاذ رای مجدد در کنگره منقضی شده است.

آمارهای سازمان‌های اتحادیه‌های کارگری بیانگر این نکته هستند که نزدیک به 100 میلیون نفر جمعیت فعال اقتصادی برزیل را تشکیل می‌دهند و تنها حدود کمتر از نیمی از آنها حداقل دستمزد ماهیانه را دریافت می‌کنند.

حقوق پایه برزیل برای سال 2015 بر اساس رشد تورم سال 2013 محاسبه شده است؛ سال گذشته تولید داخلی این کشور آمریکای جنوبی به میزان 2.5 درصد رشد داشت و تورم نیز به 5.91 درصد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول