اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

طرح شاهزاده سعودی مرده است

ولایتی در مورد طرح شکست خورده فهد، شاهزاده سعودی گفت: ما در مذاکراتی که با یکی از افراد سطح بالای سوریه داشتیم موقعی که این مسئله را مطرح و استفسار کردیم ایشان گفتند این طرح مرده است و کار آن تمام است.

طرح شاهزاده سعودی مرده است

رخدادهای 13 و 14 دی 1360

چکیده

  • یکی از فرماندهان اسیر عراقی به خبرنگاران گفت : ما به زور در این جنگ شرکت کرده ایم و همیشه طناب دار را جلوی چشمانمان مشاهده می کردیم .
  •  رژیم صهیونیستی تعرض وسیعی را در سرزمین های اشغالی به ویژه بخش اشغالی بلندی های جولان آغاز کرده و به ضرب و شتم و بازداشت مسلمانان سوری پرداخته است .
  •  آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور گفت : نادمین اگر دستشان به خون آلوده نشده باشد آزاد خواهند شد .
  • دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی گفت : شرایط ایران برای پایان جنگ همچنان پا برجا است .
  • شورای عالی اقتصاد اولین جلسه مربوط به بررسی بودجه سال 1361 را با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت عصر دیروز در محل نخست وزیری تشکیل داد.
  • عراق دیروز از کشورهای عربی خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و هیئت های دیپلماتیک ایران را که عراق آن ها را تهدیدی برای امنیت خوانده اخراج کنند !
  • آمریکا با بهره برداری از اوضاع نابسامان مراکش و تبدیل این کشور به سازمان سری سیا در صدد است علیه کشورهای آفریقایی مخالف آمریکا توطئه چینی کند.
  • از سوی امام خمینی رهبر انقلاب عبدالله نوری به سمت نماینده امام در جهاد سازندگی کل کشور منصوب شد .
  • سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در مصاحبه ای با یک روزنامه آمریکایی آمادگی این کشور برای به رسمیت شناختن اسرائیل را اعلام کرد !
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی : ما روی این تصمیم که اگر ضرورت ایجاب کند وارد خاک عراق خواهیم شد ایستاده ایم و امیدواریم که در آینده هم خبرهایی داشته باشیم .
  • رزمندگان اسلام طی عملیاتی به نام محمد رسول الله 3 ارتفاع مهم استراتژیک مشرف بر شهرهای طویله و بیاره عراق را به تصرف خود در آوردند.
  • موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی شرایط عفو زندانیان نادم را اعلام کرد.
  • میرحسین موسوی نخست وزیر ظهر:  مسلما همان طور که امام امت فرمودند اگر شکایتی از یک مسئول هست و یا خلافی در او دیده می شود امروزه که قانون بر کشور حاکم است به مراجع رسمی باید رجوع شود.
  • شورای حزب حاکم بعث سوریه دیشب عملیات رژیم عراق و جنگ علیه ایران را محکوم کرد.
  • ولایتی در بدو ورود به کشور گفت : به دوستان سوری خود گفتیم که ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی در نظر دارد تا پیروزی نهایی بر سپاه کافر صدام به جنگ ادامه دهد .
  • حسنی مبارک رئیس جمهور مصر یدروز کابینه خود را منحل کرد و از فواد محی الدین معاون نخست وزیر خواست تا کابینه تازه کشور را تشکیل دهد.
  • به دنبال عزیمت یک هیئت عالی رتبه مرکب از کارشناسان نفتی ایران به لیبی مهندس حسن خردمند معاون وزیر نفت در امور نفت طی مصاحبه ای دلایل این سفر را تشریح کرد .
  • ویلیام کولبی رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا سیا به خاطر تخلف از موافقت نامه رازداری محکوم به پرداخت ده هزار دلار جریمه نقدی شد .

 13 دی 1360

آمادگی عربستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل !

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در مصاحبه ای با یک روزنامه آمریکایی آمادگی این کشور برای به رسمیت شناختن اسرائیل را اعلام کرد ! وی در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت : اگر اسرائیل زمین های اشغالی را برگردانده و حقوق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد آمادگی داریم این رژیم را به رسمیت بشناسیم !

نیویورک تایمز نوشت : این اولین بار است که عربستان به وضوح اعلام می کند که ماده هفتم طرح فهد مبنی بر شناسایی حق زندگی مسالمت آمیز کشورهای منطقه شامل اسرائیل و شناسایی موجودیت آن نیز می شود .  سعود الفیصل گفته است : قبلا کشورهای عربی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناختند ولی امروز مواضع اعراب به شدت تغییر کرده است . (1)

هاشمی : در صورت ضرورت وارد خاک عراق خواهیم شد

شورای عالی دفاع عصر دیروز به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور تشکیل جلسه داد. در این جلسه پیرامون اوضاع کلی جبهه های نبرد و نحوه رویارویی با دشمن متجاوز بحث و گفت و گو به عمل آمد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع در پایان جلسه شب گذشته این شورا که در حضور رهبر انقلاب برگزار شده بود طی گفت و گویی با صدا و سیما ضمن اظهار امیدواری برای یک پیروزی بزرگ دیگر در آینده گفت : ما روی این تصمیم که اگر ضرورت ایجاب کند وارد خاک عراق خواهیم شد ایستاده ایم و امیدواریم که در آینده هم خبرهایی داشته باشیم .

هاشمی در مورد شایعه میانجیگری سوریه در جنگ ایران و عراق نیز گفت : موضع سوریه در جنگ عراق با ایران هیچ تغییر نکرده و همان موضع اول است که عراق را متجاوز می داند و معتقد است که عراق با این جنگ نیروهای اسلامی و عربی را تحلیل می برد . (2)

ایرن بر دو شهر عراق مسلط شد

رزمندگان اسلام طی عملیاتی به نام محمد رسول الله 3 ارتفاع مهم استراتژیک مشرف بر شهرهای طویله و بیاره عراق را به تصرف خود در آوردند و با تصرف این ارتفاعات بر شهرهای فوق مسلط شدند.

ستاد عملیات غرب کشور در اطلاعیه ای در این زمینه تاکید کرد : از نیمه شب روز 11 دی رزمندگان اسلام مرکب از یگان های نیروی زمینی ارتش ، ژاندارمری ، هوانیروز ، سپاه پاسداران اعم از نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگان مسلمان کرد و پاسداران حمله هماهنگ شده ای به نام طرح محمد رسول الله را جهت نفوذ به خاک عراق در منطقه طویله و بیاره با کلمه رمز لا اله الا الله آغاز کردند و پس از یک سری عملیات غافلگیرانه موفق گردیدند هدف های خود را تصرف نموده و تعداد حدود 700 نفر از نیروهای عراقی را کشته ، زخمی و یا اسیر نمایند.

همچنین طبق گزارش های رسیده نیروهای ایران با تصرف ارتفاعات حساس در نوار مرزی هم اکنون با قدرت کامل بر 2 شهر طویله و بیاره عراق مسلط شده اند و قادر هستند با انسجام کامل این شهرها را به تصرف خود در آورند.  در این عملیات قرارگاه تیپ 116 ارتش عراق در شهر طویله به کلی منهدم شد.(3)

دادستان کل انقلاب شرایط کلی عفو زندانیان نادم گروهک ها را اعلام کرد

موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی که به منظور بررسی وضع دادسرای انقلاب اسلامی و زندان های شهربانی و دادسرای انقلاب به همدان سفر کرده است شرایط عفو زندانیان نادم را اعلام کرد. وی گفت : پس از آن که این گونه افراد آگاه شدند و توبه کردند و محیط بیرون نیز مناسب شد عفو اسلامی شامل حال آنان خواهد شد . (4)

لایحه بودجه سال 61 بهمن ماه تقدیم مجلس می شود

میرحسین موسوی نخست وزیر ظهر دیروز در مصاحبه ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : لایحه بودجه سال 61 بهمن ماه تقدیم مجلس می شود .

وی در مورد سهمیه بندی ارز نیز گفت : سهمیه بندی ارز که به مناسبت ضرورت ها به صورت یک کار شجاعانه در شورای اقتصاد آغاز شد اینک توسعه یافته و با تجربه دو ماه گذشته و جمع بندی این تجارب برای اولین بار در تاریخ بودجه نویسی و برنامه ریزی خودمان به سمت برنامه ریزی دقیق پیش می رویم و مسلما این امر به ما کمک خواهد کرد که وابستگی های خود را به بیگانگان کاهش دهیم و از ورود بسیاری از کالاهای غیرضروری به کشورمان جلوگیری کنیم .

موسوی گفت : در طول دو ماه گذشته از ورود 700 هزار زیر پیراهنی برای یکی از ارگان ها جلوگیری شده است ! موسوی در ادامه با اشاره به اعتراض مردم یک شهر به تغییر رئیس دانشگاه آن شهر توسط دولت گفت : با وجود این که این حضرات با مسئولین درجه اول کشور مذاکره کرده و نتوانسته اند آن ها را قانع سازند ولی هر روز مسئله تازه ای می آفرینند به عقیده من این شیوه یک عمل غیر اسلامی و غیرشرعی است ، مسلما همان طور که امام امت فرمودند اگر شکایتی از یک مسئول هست و یا خلافی در او دیده می شود امروزه که قانون بر کشور حاکم است به مراجع رسمی باید رجوع شود.(5)

سوریه بار دیگر رژیم بعث عراق را محکوم کرد

شورای حزب حاکم بعث سوریه دیشب عملیات رژیم عراق و جنگ علیه ایران را محکوم کرد. نخستین بیانیه شورای بین الاعراب حزب از بدو ایجاد آن به هنگام برگزاری سیزدهمین کنگره حزب بعث انتشار یافته بود .  این شورا اقدامات خائنانه عراق را در جهت پراکنده کردن نیرو و قابلیت ها و منحرف کردن آن ها از هدف اصلی که همانا آزاد ساختن سرزمین ها و احقاق حق فلسطینی ها و همچنین جنگ عراق علیه ایران را محکوم کرده است . (6)

بازگشت ولایتی از سوریه

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده بود بعد از ظهر دیروز وارد تهران شد .  ولایتی در بدو ورود به کشور گفت : به دوستان سوری خود گفتیم که ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی در نظر دارد تا پیروزی نهایی بر سپاه کافر صدام و بیرون راندن این متجاوزین از خاک کشورمان به جنگ ادامه دهد . (7)

کابینه مصر منحل شد

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر یدروز کابینه خود را منحل کرد و از فواد محی الدین معاون نخست وزیر خواست تا کابینه تازه کشور را تشکیل دهد. فواد محی الدین در کابینه پیشین پست معاونت نخست وزیر را عهده دار بود . (8)

کارشناسان نفتی ایران به لیبی رفتند

به دنبال عزیمت یک هیئت عالی رتبه مرکب از کارشناسان نفتی ایران به لیبی مهندس حسن خردمند معاون وزیر نفت در امور نفت طی مصاحبه ای دلایل این سفر را تشریح کرد . وی گفت : پس از مصاحبه میرحسین موسوی نخست وزیر در رابطه با کمک به کشور دوست و برادر لیبی در زمینه نفت و پس از آن ملاقات آقای سعد مجبر رئیس دفتر مردمی لیبی در تهران با سید محمد غرضی وزیر نفت و تسلیم تقاضایی مبنی بر بررسی وضع صنعت نفت لیبی توسط کارشناسان ایرانی در 29 آذر ماه گذشته ، دیروز هیئتی مرکب از ده تن از کارشناسان عالیرتبه ایران که در زمینه های پتروشیمی ، گاز و اکتشاف ، حفاری ، تولید و حمل و نقل ، خطوط لوله ، بهره برداری و اداره تاسیسات تلمبه خانه ها و ایستگاه های تقویت فشار گاز و تعمیرات و خدمات مربوط به صنعت نفت تخصص دارند جهت بازدید و برآورد نیازهای لیبی به این کشور عزیمت کردند.(9)

رئیس پیشین سیا به جرم افشای اسرار محکوم شد

روزنامه واشنگتن پست در شماره اخیر خود نوشت : ویلیام کولبی رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا سیا به خاطر تخلف از موافقت نامه رازداری محکوم به پرداخت ده هزار دلار جریمه نقدی شد . بنا براین گزارش کولبی در سال 1978 کتاب خاطرات خود را منتشر کرد .

طبق موافقت نامه رازداری کارمندان سیا متعهد می شوند که قبل از انتشار هرنوع اطلاعات قبلا آن را به تائید سازمان سیا برسانند. اتهام کولبی این بود که قبل از کسب تائید سیا کتاب خاطرات خود را برای چاپ در اختیار ناشر قرار داده بود .  قبلا نیز دادگاه عالی یک جاسوس پیشین سیا را که کتابی در مورد جنگ ویتنام بدون دریافت تائید از سازمان سیا انتشار داده بود محکوم به پرداخت 140 هزار دلار سود کتاب کرده بود !(10)

14 دی 1360

در حمله بزرگ ایران ؛ 9 پایگاه دشمن متلاشی شد

رسانه ها امروز از باختران گزارش دادند رزمندگان اسلام نیمه شب پریشب در یک عملیات تهاجمی پرچم افتخار اسلام را در بلندترین ارتفاعات مشرف به شهرهای بیاره و طویله به اهتزاز در آوردند .

گزارش های رسیده حاکیست در اولین ساعات این حمله سپاهیان اسلام موفق شدند با نفوذ در خاک عراق قرارگاه تیپ 116 این کشور و 9 پایگاه دشمن را به کلی ویران کرده و ضمن منهدم کردن تعدادی تانک و سلاح ، تعداد زیادی از نیروهای عراقی را به اسارت در آورند.

در میان اسرای عراقی تعدادی از فرماندهان گروهان های ارتش دشمن نیز مشاهده می شوند. یکی از فرماندهان اسیر به خبرنگاران گفت : ما به زور در این جنگ شرکت کرده ایم و همیشه طناب دار را جلوی چشمانمان مشاهده می کردیم . (11)

تعرض نظامیان اسرائیل در بلندی های جولان آغاز شد

در حالی که هنوز از مهلت شورای امنیت سازمان ملل متحد برای لغو تصمیم پارلمان اسرائیل دائر بر منضم کردن بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی خود یک روز باقی است رژیم صهیونیستی تعرض وسیعی را در سرزمین های اشغالی به ویژه بخش اشغالی بلندی های جولان آغاز کرده و به ضرب و شتم و بازداشت مسلمانان سوری پرداخته است .  در عین حال آمریکا نیز اعلام کرده است که هرگونه تحریم اسرائیل در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.(12)

رئیس دیوان عالی کشور : نادمین اگر دستشان به خون آلوده نباشد آزاد خواهند شد

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور گفت : نادمین اگر دستشان به خون آلوده نشده باشد آزاد خواهند شد . وی در پاسخ به این سوال که آیا صلیب سرخ جهانی اجازه دارد که از زندان اوین بازدید نماید اظهار داشت : اجازه ملاقات با زندانیان باید بر مبنای حسابی باشد و تابع یک سلسله مقرراتی است که از سوی مسئولین زندان اوین در نظر گرفته می شود .

وی راجع به عفو زندانیان فقط یک بار در سال و بخصوص خبر مربوط به عفو عده ای از زندانیان در روز 22 بهمن اظهار داشت : زندانیان طبق برنامه ای که از قبل تدوین شده سالی 10 الی 12 بار و حتی بیشتر آزاد می شوند که آن هم مربوط می شود به تقاضای کمیسیون عفو  که گزارش لازم را به شورای عالی قضایی می فرستد که پس از بررسی و تصویب و تائید حضرت امام خمینی به مورد اجرا گذاشته می شود که هم در رابطه با زندانیان عادی و هم غیرعادی است .

از آیت الله موسوی اردبیلی سوال شد آیا زمانی خواهد رسید که در ایران زندان و زندانی نداشته باشیم گفت : در بازدیدی از زندان اوین ، زندانیان از من خواستند که از مسئولین بپرسم که آن ها کی از زندان آزاد می شوند ، من از آن ها سوال کردم که شما کی می خواهید آزاد شوید؟ هر مسئول یک عمل انفعالی دارد ، مسئول دلش نمی خواهد که شما را در زندان نگه دارد که به شما غذا بدهد ، پوشاک بدهد ، آموزش بدهد و کارهای دیگر که برای خودش هم دردسر درست کند ، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید ترور نکنید ، آتش نزنید و انفجاری صورت ندهید همین الساعه تصمیم بگیرید و قول بدهید که این گونه کارها را نخواهید کرد تا آزاد شوید این تصمیم در دست شما است نه در دست مسئولین . بیائید در راه حرکت انقلاب قدم بگذارید تا زندان ها تخلیه شوند و اگر نمی خواهید از این محیط خارج شوید لااقل همکاری کنید تا محیط زندان را به یک محیط آموزشی تبدیل کنید .

رئیس دیوان عالی کشور همچنین گفت : نادمین اگر دستشان به خون کسی آلوده نشده باشد و آدمکشی نکرده باشند آزاد خواهند شد مگر این که آزادی آن ها برای خودشان ضرر نداشته باشد در این شرایط نادمین هر وقت در رابطه با محیط خارج از زندان در امن بودند آزاد خواهند شد . (13)

وزیر امور خارجه : شرایط ایران برای پایان جنگ همچنان پا برجا است

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی گفت : شرایط ایران برای پایان جنگ همچنان پا برجا است .  وی گفت : به هیچ وجه مسئله صلح میان ایران و عراق مطرح نیست ، ملت مسلمان ایران چگونه می تواند صحبت از صلح بکند در حالی که هنوز آثار تجاوز در خاک کشور ما هست و آثار تجاوز پابرجا است .

ولایتی همچنین خاطر نشان کرد کشور سوریه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال روابط بسیار حسنه ای با ما داشته و مواضع مشترک زیادی داشته ایم طی این سفر حمایت جمهوری اسلامی ایران را از کشور برادر سوریه مورد تاکید قراردادیم و علاوه بر این هدف اصلی این دیدارها موجب تجدید و تحکیم وحدت بین دو کشور اسلامی و پیشرو می شود بعلاوه حامل پیام وحدتی از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برای آقای حافظ اسد بودم که این دعوت را ایشان با حسن استقبال پذیرا شدند .

طرح فهد مرده است

سوال شد اخیرا زمزمه هایی می شود که طرح شکست خورده فهد دوباره به بحث گذاشته شود نظرتان در این مورد چیست ؟ ولایتی پاسخ داد : ما در مذاکراتی که با یکی از افراد سطح بالای سوریه داشتیم موقعی که این مسئله را مطرح و استفسار کردیم ایشان گفتند این طرح مرده است و کار آن تمام است بنابراین طرح فهد و مسائلی این چنین مطرح نیست . (14)

اولویت بودجه سال 61 به جنگ و تقویت بنیه دفاعی کشور داده شد

شورای عالی اقتصاد اولین جلسه مربوط به بررسی بودجه سال 1361 را با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت عصر دیروز در محل نخست وزیری تشکیل داد. دکتر بانکی دبیر شورای عالی اقتصاد درباره این جلسه طی گفت و گویی اظهار داشت : اولویت بودجه امسال به جنگ و تقویت بنیه ارتش و تولید صنایع نظامی داده شده و پس از آن نیز به رشد و گسترش صنایع تولیدی – کشاورزی و صنعتی توجه شده است .

بانکی در پایان گفت : یکی دیگر از ویژگی های بودجه امسال تنظیم بودجه ارزی است و این کار برای اولین بار در تاریخ بودجه نویسی انجام می گیرد زیرا سیاست آمریکا و ابرقدرت ها این بود که ارزی از محل فروش نفت به دست می آوریم بدون برنامه از کشور خارج شود ولی شورای عالی اقتصاد با پیشنهاد بودجه ارزی در بودجه سال 61 گام موثری در کنترل ارز کشور بر می دارد و با این حساب ما کنترل یک سنت از ارز خود را هم داریم . (15)

عراق از کشورهای عربی خواست با ایران قطع رابطه کنند

عراق دیروز از کشورهای عربی خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و هیئت های دیپلماتیک ایران را که عراق آن ها را تهدیدی برای امنیت خوانده اخراج کنند ! یک سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم بعث عراق گفت : تمامی مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی از جمله بحرین و یمن شمالی از طریق این هیئت ها صورت می گیرد ، دولت بحرین ثابت کرد دیپلمات های ایرانی که اخیرا از منامه اخراج شده اند قصد توطئه علیه دولت بحرین و سایر کشورهای همسایه را داشته اند !(16)

مراکش پایگاه جاسوسی آمریکا می شود !

الجزیره به نقل از روزنامه الجزایری الشعب نوشت : آمریکا با بهره برداری از اوضاع نابسامان مراکش و تبدیل این کشور به سازمان سری سیا در صدد است علیه کشورهای آفریقایی مخالف آمریکا توطئه چینی کند. هفته نامه نیواستیس من در شماره اخیر خود نوشته است : آمریکا تصمیم گرفته است در ازای موافقت نامه رباط برای فعالیت سازمان سیا در مراکش علیه کشورهای آفریقای غربی و مخصوصا آنگولا به این دولت در جنگ علیه صحرا کمک نظامی کند.(17)

عبدالله نوری نماینده امام در جهاد سازندگی شد

از سوی امام خمینی رهبر انقلاب عبدالله نوری به سمت نماینده امام در جهاد سازندگی کل کشور منصوب شد .  در این حکم آمده است : از آن جا که جناب حجت الاسلام آقای ناطق نوری اطلاع دادند که با اشتغال در وزارت کشور آن طور که شایسته است به امور جهاد نمی رسند جنابعالی را نماینده خود در جهاد سازندگی کل کشور قرار می دهم تا با شرکت در جلسات شورای مرکزی جهاد اینجانب را از تصمیم گیری های کلی آنان مطلع نمائید. امیدوارم با دقت کامل حرکت این نهاد را در سراسر ایران زیر نظر گرفته و در صورت انحراف قاطعانه با آن برخورد نمائید .(18)

پی نوشت :

1-کیهان ، 13 دی 1360 ، صفحه 4
2-اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 2
3- اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 4
5-جمهوری اسلامی ، 13 دی 1360 ، صفحه 12 ، میرحسین موسوی می گوید در جمهوری اسلامی که قانون حاکم است اگر کسی اعتراضی به فردی دیگر دارد و اقدام او را خلاف می داند باید به حکمیت قانون تن در دهد و حال سوال این جا است که آیا او در سال 88 به حکمیت قانون تن در داد ؟! در حالی که قانون همه مسائل را روشن کرده بود او خواستار حکومت دیکتاتوری و عبور از قانون شد . موسوی اعلام کرد نه دولت را قبول دارد و نه شورای نگهبان و نه وزارت کشوری که انتخابات را برگزار کرده است و طبیعی است این مسیر جز به دیکتاتوری ختم نمی شد . ای کاش موسوی و دیگرانی که آن فتنه را خلق کردند به اظهارات دیروز و مشی امروزشان توجهی دگر باره کنند .
6-اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 1
7-اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 1
8-کیهان ، 13 دی 1360 ، صفحه 16
9-اطلاعات ، 13 دی 1360 ، صفحه 2
10-کیهان ، 13 دی 1360 ، صفحه 16 

11- اطلاعات ، 14 دی 1360 ، صفحه 14
12- اطلاعات ، 14 دی 1360 ، صفحه 16
 13- اطلاعات ، 14 دی 1360 ، صفحه 2
14- جمهوری اسلامی  ، 14 دی 1360 ، صفحه 3 و 12
15- کیهان ، 14 دی 1360 ، صفحه 14
16-اطلاعات ، 14 دی 1360 ، صفحه 16
17- اطلاعات ، 14 دی 1360 ، صفحه 16
18- کیهان ، 14 دی 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر :‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول