اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

استان جدید رژیم صهیونیستی

جیم کورفو وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی اعلام کرد : بلندی های جولان یکی از استان های اسرائیل است بنابراین لازم است در این منطقه پروژه های مختلف اجرا شود و راه های مختلف احداث شود.

استان جدید رژیم صهیونیستی

رخدادهای 3 دی 1360

چکیده

  • ایران سازمان ملل خواست نماینده ویژه ای را به منطقه جنگی ایران و عراق اعزام دارد تا جنایاتی که از سوی عراق صورت گرفته را مشاهده کند.
  • طی احکامی از سوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و دبیر شورای مرکزی ستاد امور اجرایی انقلاب فرهنگی اعضای شورای مدیریت جهاد دانشگاهی منصوب شدند.
  • علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه : ما معتقدیم تمام توطئه هایی که علیه این حکومت از بدو انقلاب تا به حال شکل گرفته ناشی از سازش ناپذیری جمهوری اسلامی با راه های انحرافی و شیطانی است .
  • کورت والدهایم دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی به مجمع عمومی اعلام کرد که اسرائیل تصمیم خود مبنی بر الحاق بلندی های جولان به سرزمین اشغالی خود را لغو نکرده است .
  • وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی: بلندی های جولان یکی از استان های اسرائیل است بنابراین لازم است در این منطقه پروژه های مختلف اجرا شود و راه های مختلف احداث شود !
  • اسرائیل علیرغم تعهد خود به انورسادات رئیس جمهور سابق و حسنی مبارک رئیس جمهور فعلی مصر اعلام کرد از صحرای سینا خارج نخواهد شد !
  • حجت الاسلام دکتر سید مصطفی محقق داماد معاون دادگستری و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گویی از برکناری برخی مقامات به جرم تخلف از قانون خبر داد.
  • روزنامه تایمز چاپ دهلی گزارش داد شوروی قصد دارد تغییرات جدیدی در دولت افغانستان به وجود آورد !

ایران خواستار اعزام نماینده سازمان ملل برای بازدید از جنایات صدام شد

آسوشیتدپرس از سازمان ملل گزارش داد ایران در سندی که روز گذشته در سازمان ملل انتشار داد از این سازمان خواسته است نماینده ویژه ای را به منطقه جنگی ایران و عراق اعزام دارد تا جنایاتی که از سوی عراق صورت گرفته را مشاهده کند. این سند به صورت اعلامیه ای و به درخواست هیئت ایرانی در سازمان ملل به عنوان یک سند در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل توزیع گردید .  در سند مذکور آمده است که به دنبال حملات هوایی و موشکی عراق در روز 19 آذر روز بین المللی حقوق بشر و روزهای قبل و بعد از آن 50 غیر نظامی ایرانی کشته شده اند . (1)

 

شورای مدیریت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران تعیین شد

روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد طی احکامی از سوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و دبیر شورای مرکزی ستاد امور اجرایی انقلاب فرهنگی اعضای شورای مدیریت جهاد دانشگاهی منصوب شدند.

دکتر ابوالقاسم گرجی استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی و رئیس دانشگاه تهران به سمت دبیر شورا ، دکتر غلامعلی افروز استادیار و رئیس دانشکده علوم تربیتی به سمت عضو شورا ، دکتر احمد قانع بصیری استاد دانشکده پزشکی و سرپرست دانشکده بهداشت به سمت عضو شورا ، دکتر علی اکبر فاضل مربی رئیس دانشکده دندانپزشکی به سمت عضو شدرا ، احمد حاج بابایی معاون امور عمومی دانشگاه به سمت عضو شورا ، صفاریان دانشجوی دانشکده دامپزشکی به سمت عضو شورا و حسینعلی عرب دانشجوی دانشکده دامپزشکی به سمت عضو شورا منصوب شدند.(2)

ولایتی : کسانی که در بحرین دستگیر شده اند همه عرب بوده اند

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه با بیان این که ایران نمی تواند نسبت به آن چه در اطرافش می گذرد بی تفاوت باشد گفت : ما همچنان دشمن شماره یک خود و شیطان بزرگ جهان امروز را آمریکا می دانیم ما معتقدیم تمام توطئه هایی که علیه این حکومت از بدو انقلاب تا به حال شکل گرفته ناشی از سازش ناپذیری جمهوری اسلامی با راه های انحرافی و شیطانی است .

وی در واکنش به اظهارات وزیر کشور عربستان سعودی که ایران را بزرگترین دشمن اسلام خوانده است گفت : ما باید ابتدا با ایشان و هر کس دیگری که مدعی اسلام است به یک تعریف واحدی از اسلام برسیم آن چه مسلم است طبیعی است که ما مدافع یک اسلام آمریکایی نیستیم و این که حکومت جمهوری اسلامی ایران یک شبکه تروریستی فراهم کرده که در کشورهای منطقه تخریب کنند این یک دروغ محض است و اتهامی بیش نیست و همه این دست و پا زدن ها برای نجات صدام از سقوط و یا جایگزین کردن حکومت صدام با یک حکومت مشابه است .

ولایتی در مورد تشکیل پیمان واکنش سریع از سوی کشورهای منطقه نیز گفت : ما بیدی نیستیم که از این بادها بلرزیم ، پیش از کشورهای عرب منطقه آمریکا پیمان واکنش سریع تشکیل داده بود و به فرموده امام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

وی در مورد دستگیری یک گروه در بحرین نیز گفت : ریشه توطئه ها و تبلیغات مسمومی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران می شود بی تردید القائات آمریکا است ، شما می دانید کسانی که در قضیه بحرین دستگیر شده اند حتی یک نفر ایرانی نبوده بلکه همه از مردم مسلمان و به پا خواسته مناطق اطراف خلیج فارس بوده اند و همه عرب هستند و نسبت دادن این حرکت به انقلاب اسلامی در حقیقت زیر بار القائات و توطئه های آمریکا رفتن است .

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هر کس بخواهد در راهی غیر از سیاست نه شرقی و نه غربی قدم بگذارد در جمهوری اسلامی مشروعیت خویش را از دست می دهد گفت : جمهوری اسلامی ایران خودش را متعهد می داند که از آرمان های اسلامی مسلمین و همه مستضعفین دفاع کند.

وی همچنین اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی را عدم مداخله در امور دیگران و داشتن روابط حسنه با کشورهای مسلمان و بخصوص کشورهای همسایه در صورتی که قصد تجاوز به ایران را نداشته باشند دانست و گفت : ما به عنوان مقتدرترین کشور منطقه نمی توانیم نسبت به مسائل منطقه بی تفاوت باشیم و به حکومت های منطقه هشدار می دهیم که زیر بار القائات شیطانی امپریالیزم آمریکا نروند.(3)

 

اسرائیل قسمتی از خاک سوریه را استان جدید خود اعلام کرد

مناخیم بگین رئیس دولت صهیونیستی دیروز از مجلس این کشور رای اعتماد گرفت . یک حزب مخالف دولت طرح عدم اعتماد مناخیم بگین را به مجلس داده بود ، این حزب اعلام کرده بود که رفتار و گفتار بگین روابط سیاسی آمریکا و اسرائیل را به خطر انداخته است ! بگین دیروز با اختلاف ده رای برای ادامه اعمال راهزنی خود در سرزمین فلسطین رای اعتماد گرفت و این در حالی است که اعراب ساکن بلندی های جولان به مبارزه خود علیه اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.

خبر دیگر این که یونایتدپرس از سازمان ملل گزارش داد کورت والدهایم دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی به مجمع عمومی اعلام کرد که اسرائیل تصمیم خود مبنی بر الحاق بلندی های جولان به سرزمین اشغالی خود را لغو نکرده است .  مجمع عمومی جمعه گذشته به اجلاس سه ماهه خود پایان داد ولی روز قبل از آن طی قطعنامه ای از والدهایم خواست تا روز 21 دسامبر 30 آذرماه در مورد اجرای تقاضای خود از اسرائیل برای لغو تصمیم مذکور گزارشی به مجمع عمومی تسلیم کند.

شورای امنیت نیز قطعنامه مشابهی گذرانده و از دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا روز 31 دسامبر به شورای امنیت گزارش دهد که آیا اسرائیل رای سازمان ملل را اجرا کرده است یا نه؟! از سوی دیگر یهودا بلوم سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت : اسرائیل پیش از الحاق بلندی های جولان به خاک خود با آمریکا مشورت نکرده بود زیرا ما نمی خواهیم آن ها را دستپاچه کنیم .

جیم کورفو وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گویی با رادیو اسرائیل اعلام کرد : بلندی های جولان یکی از استان های اسرائیل است بنابراین لازم است در این منطقه پروژه های مختلف اجرا شود و راه های مختلف احداث شود و این کار باید به وسیله سازمان های وابسته به وزارت وی اجرا گردد ! با این وجود رئیس مجلس رژیم صهیونیستی نیز در یک عقب گرد آشکار گفت : تصمیم برای الحاق بلندی های جولان یک تصمیم بی بازگشت نیست و راه برای مذاکره باز است !(4)

از سوی دیگر اسرائیل علیرغم تعهد خود به انورسادات رئیس جمهور سابق و حسنی مبارک رئیس جمهور فعلی مصر اعلام کرد از صحرای سینا خارج نخواهد شد !(5)

برکناری تعدادی از مقامات به جرم تخلف از قانون

حجت الاسلام دکتر سید مصطفی محقق داماد معاون دادگستری و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گویی از برکناری برخی مقامات به جرم تخلف از قانون خبر داد. وی گفت : به امر حضرت امام خمینی رهبر انقلاب دیروز 5 هیئت مرکب از پزشکان متخصص و متعهد و قضات این سازمان به منظور بررسی نارسائی ها ، کمبودها و مسائل بیمارستان ها و گفت و گوی نزدیک با پزشکان و بیماران کار بازرسی از بیمارستان های تهران را آغاز کردند.

وی ادامه داد : طبق دستور اکید امام که فرمودند هر چه زودتر نمایندگان سازمان به بیمارستان ها مراجعه و از نزدیک با پزشکان و بیماران تماس بگیرند و مشکلات آن را بررسی و گزارش کنند این اقدام صورت گرفت .  وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کار دادگاه نظام صنفی اصفهان گفت : حاکم شرع دادگاه نظام صنفی اصفهان در پی گزارش ارسالی به شورای عالی قضایی از سوی این شورا از کار برکنار شد و پرونده های مربوطه جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان ارجاع گردید .

محقق داماد گفت : همچنین چند تن از قضات نیز طبق گزارش سازمان تحت تعقیب انتظامی قرار گرفتند و دو تن از روسای کل دادگستری استان بر طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور از جانب شورای عالی قضایی توبیخ و پرونده های تخلف آنان جهت رسیدگی بیشتر و تعقیب انتظامی به دادسرای انتظامی قضات ارسال شد .  وی گفت : به محض اطلاع از حوادث آموزش و پرورش خرم آباد نیز هیئتی از بازرسان آموزش و پرورش متشکل از معاونین این وزارت خانه در معیت نماینده این سازمان به محل اعزام شدند و به دنبال وصول گزارشات هیئت بازرسان مقرر شد دو تن از معاونین اداره کل آموزش و پرورش لرستان و رئیس شهربانی این شهر و چند مقام طراز اول این استان از سمت های فعلی برکنار و به مشاغل و مناطق دیگر انتقال یابند.(6)

شوروی دولت افغانستان را تغییر می دهد !

روزنامه تایمز چاپ دهلی گزارش داد شوروی قصد دارد تغییرات جدیدی در دولت افغانستان به وجود آورد ! بر اساس این گزارش شوروی قصد دارد به کمک یک گروه به نام نهضت کار که رهبری آن را وزیر خارجه فعلی افغانستان بر عهده دارد دولت این کشور را تغییر دهد .  این روزنامه می نویسد : شوروی همچنین دست اندرکار به وجود آوردن سازمانی به نام جبهه پایداری وطن است که با نهضت کار ادغام کند و دولت جدید در افغانستان را بر روی کار آورد . (7)

گفتنی است افغانستان در اشغال شوروی است و دولت این کشور با نظر مسکو تعیین و یا تغییر می کند!

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 3 دی 1360 ، صفحه 24

2-  اطلاعات ، 3 دی 1360 ، صفحه 2

3-  جمهوری اسلامی ، 3 دی 1360 ، صفحه 16

4-  اطلاعات ، 3 دی 1360 ، صفحه 24

5-  جمهوری اسلامی ، 3 دی 1360 ، صفحه 3

6-  کیهان ، 3 دی 1360 ، صفحه 2

7-  کیهان ، 3 دی 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول