اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از عراق- ۲۹

نجیفی در دیدار لاریجانی: برای مبارزه با داعش به کمک ایران نیاز داریم

معاون رئیس جمهور عراق گفت که قطعا برای مبارزه با داعش به کمک ایران نیاز داریم.

نجیفی در دیدار لاریجانی: برای مبارزه با داعش به کمک ایران نیاز داریم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در دومین روز سفر به عراق در دیدار اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق، با بیان اینکه امیدوارم تمامی گروه‌های سیاسی عراق با هم متحد شوند، گفت تروریسم موضوع مهمی است و همه باید به آن توجه ویره‌ای داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: متاسفانه برخی کشورها تروریسم را در منطقه گسترش داده و سال‌ها به آنها سلاح دادند، از طرف دیگر قطعا حامیان گروه‌های تروریستی در حمایت از این گروه‌ها اشتباه بزرگی کردند؛ حال فرض کنید که برخی کشورها ساختار سوریه را قبول نداشته باشند، حال این دلیل مناسبی برای لشکر کشی و حمایت از تروریسم نیست.

وی افزود: تجربه ییدایش و شیوع تروریسم در افغانستان نشان می‌دهد که هر زمان آمریکا به هر کشوری وارد شود پس از آن گروه‌های تروریستی در آن ایجاد می‌شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران ائتلاف آمریکایی ضد داعش را باور ندارد، تصریح کرد: تروریسم میان مسلمانان اختلاف انداخته و این کشمکش‌ها انرژی کشورهای منطقه را هدر می‌دهد که در نهایت این موضوع به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، حال این سوال پیش می‌آید که آمریکا با چه انگیزه‌ای این ائتلاف را تشکیل داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم منطقه و کشورها درگیر با بحران تروریسم می‌توانند با این یدیده شوم مبارزه کنند، گفت: مبارزه با داعش، نیرو و آموزش خاص می‌خواهد.

برپایه این خبر، اسامه نجیفی در این دیدار به وضعیت بحران افراطی‌گری در منطقه به ویژه عراق اشاره کرد و با بیان اینکه قطعا ما برای مبارزه با داعش به کمک ایران نیاز داریم، گفت: العبادی به دنبال تفاهم سیاسی در عراق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول