اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آمریکای لاتین تلاش آمریکا برای استعمار دوباره را شکست داده است

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد ملت‌های آمریکای لاتین تلاش آمریکا برای استعمار دوباره آنها را بی‌اثر کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آمریکای لاتین تلاش آمریکا برای استعمار دوباره را شکست داده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته طی مراسم اختتامیه دهمین نشست شبکه نخبگان، هنرمندان و جنبش‌های اجتماعی مدافع بشریت که در موزه «کوآرتل دلا مونتانیا» واقع در «کاراکاس» پایتخت این کشور برگزار شد، اعلام کرد: ملت‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب توانسته‌اند با شکست توافق «منطقه تجارت آزاد آمریکا» روند استعمار دوباره نئولیبرالی ایالات متحده آمریکا را متوقف کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ما مدل کلی استعمار دوباره را متوقف کرده و راه را برای جنبش‌های مردمی جدید در منطقه خود گشوده‌ایم؛ این بار داستان متفاوت است و این یک پیروزی مهم به حساب می‌آید.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای دوست و برادر ما در جنبه کلاسیک خود به وسیله مدل نئولیبرال نابود شده‌اند؛ در اینگونه کشورها خدمات اساسی مردمی را به بخش‌های خصوصی واگذار کرده‌اند در حالی که دیگر کشورها نیز قربانی مدل نئولیبرالی قاچاق مواد مخدر شده‌اند.

از میان افراد حاضر در نشست می‌توان «مانوئل زلایا» رئیس‌جمهور سابق هندوراس و «پیداد کوردوبا» یکی از فعالان سیاسی کلمبیا را نام برد.

«مادورو» اذعان داشت که برگزاری دهمین سالگرد تشکیل شبکه نخبگان اتفاقی نبوده و به وسیله کار مداوم در مبارزات هدفمند ملت‌ها شکل گرفته و با تاسیس اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) همبستگی آن نیز تضمین شده است.

وی در ادامه گفت: همیشه باید به راهی که طی شده هم نگاه کرد؛ ما اشکال جدیدی از مبارزات فرهنگی و ایدئولوژیک را در پیش داریم؛ برای برگزاری دهمین سالگرد «آلبا» به «هاوانا» پایتخت کوبا خواهیم رفت که این سازمان نیز توسط «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی کوبا و فرمانده «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به وجود آمد و همان طور که «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور گفت، موجب پیدایش تغییری در عصر ما می‌باشد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت که در آمریکای لاتین و کارائیب اشکال جدیدی از مبارزه اجتماعی برای مقابله با مدل نئولیبرال به وجود آمده‌اند.

«مادورو» در نهایت افزود: یکی از اولین مبارزات علیه «منطقه تجارت آزاد آمریکا» صورت گرفت؛ به حرف آسان است اما این توافقنامه یکی از معاهدات نظام الیگارشی برای راه‌اندازی استعمار دوباره در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژیک در کل منطقه بود؛ مبارزه با این مسئله، امر ساده و کوچکی نبود و به لطف جنبش‌های نخبگان، دانشگاهیان و اتحادیه‌ها برای هشدار به مدل استعمار دوباره و نئولیبرال در منطقه آمریکای لاتین صورت گرفت.

دهمین نشست شبکه نخبگان، هنرمندان و جنبش‌های  اجتماعی مدافع بشریت روز گذشته در موزه «کوآرتل دلا مونتانیا» که آرامگاه «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور نیز در آنجا قرار دارد به پایان رسید.

طی مراسم مذکور نتایج نشست نخبگان در 10 سال گذشته ارائه شدند از جمله عدم پذیرش تحریم‌های کنگره ایالات متحده آمریکا علیه مقامات ونزوئلایی.

این شبکه با هرگونه سلطه‌، جنگ، تروریسم و انحصاری بودن دانش مخالف است و از نویسندگان، هنرمندان، افراد دانشگاهی، متخصصین در تمامی رشته‌ها، دانشجویان، افراد مذهبی، جنبش‌های اجتماعی و رسانه‌های مطبوعاتی تشکیل شده است.

کشورهایی که در این شبکه عضو هستند عبارتند از مکزیک، ونزوئلا، کوبا، کلمبیا، آرژانتین، شیلی، پرو، اکوادور، بولیوی، نیکاراگوئه، جمهوری دومینیکن، برزیل، کانادا، آمریکا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، پرتغال، ایتالیا، الجزایر و سنگال.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول