اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اکوادور اظهارات دیپلمات آمریکایی علیه این کشور را رد کرد

معاون وزیر امور خارجه اکوادور اظهارات دیپلمات آمریکایی درباره برخورد دولت این کشور آمریکای لاتینی با تظاهرکنندگان در ماه سپتامبر سال جاری را رد کرد.

اکوادور اظهارات دیپلمات آمریکایی علیه این کشور را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «آندس»، «لئوناردو آریزاگا» معاون وزیر امور خارجه اکوادور اظهارات مداخله‌جویانه «آدام نام» سفیر آمریکا در این کشور درباره نحوه برخورد دولت با معترضان در ماه سپتامبر سال جاری را رد کرد و گفت: این سخنان از روابط مثبت دوجانبه بین این 2 کشور نشئت نگرفته و بهتر است ادامه نیابد.

«آریزاگا» تصریح کرد: «آدام» در اظهارات خود به بحث درباره مسائلی از جمله حقوق بشر، آزادی بیان، اجتماعات، انجمن‌ها و تظاهرات صورت گرفته در اواسط ماه سپتامبر در این کشور پرداخته است.

این مقام اکوادوری تأکید کرد که سخنان دیپلمات آمریکایی به گسترش روابط دوجانبه 2 کشور کمکی نخواهد کرد و آمریکا باید بداند که در امور داخلی کشور ما نباید دخالتی داشته باشد.

«آریزاگا» گفت: طی روزهای آینده در دیداری با این دیپلمات آمریکایی در مورد اظهارات مداخله جویانه‌اش به گفت‌و گو می‌پردازیم. 

«آریزاگا» با اشاره به انتشار مصاحبه این مقام آمریکایی در رادیو مرکزی این کشور که در صفحه اینترنتی خبرگزاری «ال اونیورسال» نیز تحت عنوان «آمریکا نگران برخورد دولت اکوادور با تظاهرکنندگان است» منتشر شد، اعلام کرد «نام» در طول این مصاحبه از تظاهرات صورت گرفته بر علیه قوانین و سیاست‌های دولت (17 و 18 سپتامبر سال جاری؛ 26 و 27 شهریور) صحبت کرده است.

«نام» در طول مصاحبه‌اش به بحث درباره چند مبحث کوتاه از جمله درباره نشست اخیر «روبرتا جاکوبسون» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با چند وزیر کابینه دولت اکوادور به ویژه «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه این کشور در 4 نوامبر سال جاری پرداخت.

روزنامه «گوایاکیلنیو» اکوادور نیز گزارش داد که «جاکوبسون» نیز نگرانی خود را درباره برخورد پلیس اکوادور با تظاهرکنندگان در 17 و 18 سپتامبر و آزادی مطبوعات ابراز کرده است.

وی خاطر نشان کرد که قصد دارد در آینده نشستی با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا داشته باشد و بدین منظور در حال آماده‌سازی مقدمات برای این دیدار می‌باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در ماه سپتامبر سال جاری، تظاهرات گروه اپوزیسیون در کیتو ( پایتخت اکوادور) هنگامی که سعی داشتند به منطقه‌ای که هزاران تن از طرفداران دولتی اکوادور تجمع کرده بودند، وارد شوند به خشونت کشیده شد و در اثر آن ده‌ها تن از افسران پلیس اکوادور مجروح شدند و به اموال عمومی و خصوصی خساراتی وارد شد.

در سال گذشته خبرگزاری «آندس» اکوادور گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در حال برنامه ریزی برای قتل «کوره‌آ» و بی ثبات‌سازی این کشور در اقدامی تلافی‌جویانه برای حذف یک پایگاه نظامی آمریکا از اکوادور در سال 2009 و همچنین تصمیم این کشور برای اعطای پناهندگی به «جولیان آسانژ» مؤسس سایت ویکی‌لیکس می‌باشد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول