اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سادات را بخاطر آرمان اسلامی کشتم

به استثنای ستوان خالد اسلامبولی سایر متهمین خود را از اتهامات منتسب مبری دانستند. اسلامبولی در آخرین جلسه دادگاه گفت : من سادات را کشتم و به آن اقرار دارم و از این بابت افتخار می کنم زیرا که آرمان اسلام در خطر بود .

سادات را بخاطر آرمان اسلامی کشتم

رخدادهای11 آذر 1360

چکیده

  • به منظور گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز شهادت روحانی مجاهد و عالم متقی شهید مدرس عصر دیروز مراسم ویژه ای در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد .
  • آیت الله خامنه ای : شعار نه شرقی نه غربی که امروز در تظاهرات میلیونی مردم مسلمان و انقلابی ایران به گوش می رسد بازتاب فریاد تاریخی مدرس است.
  • روزنامه الیوم چاپ عربستان: چرا پس از این که کنفرانس سران عرب که هفته گذشته در فاس مراکش به منظور تعیین نقش آمریکا در امور منطقه و نیز برداشتن دست مسکو از این امور بود و با شکست مواجه شد فیلیپ حبیب سفر خود را از سر گرفت؟!
  • محاکمه متهمین ترور انورسادات رئیس جمهور سابق مصر دیروز در قاهره از سرگرفته شد و به استثنای ستوان خالد اسلامبولی سایر متهمین خود را از اتهامات منتسب مبری دانستند.
  • تعداد تلفات انفجار بمب در مرکز دمشق که دو روز پیش روی داد به 150 نفر رسید . جمعیت اخوان المسلمین مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است .
  • منابع سوریه اظهار داشتند وزیر خارجه این کشور روز سه شنبه به  فیلیپ حبیب نماینده ویژه آمریکا گفت که آمریکا دیگر نمی تواند برای میانجیگری صلح در منطقه کمک نماید.

آیت الله خامنه ای : شعار نه شرقی نه غربی بازتاب فریاد شهید مدرس است

به منظور گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز شهادت روحانی مجاهد و عالم متقی شهید مدرس عصر دیروز مراسم ویژه ای در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد . در این مراسم پیام حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور قرائت شد .

در بخشی از این پیام آمده است : امروز که پس از ده ها سال آرمان بزرگ شهید مدرس یعنی حاکمیت نظام اسلامی در ایران تحقق یافته و نهال استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بالنده و بارور شده است چهره درخشان بزرگ مردی که سیاست و دیانت را دو بازوی انسان کامل می دانست بیشتر و بهتر جلوه می کند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است : او به حقیقت نمونه کامل استقامت و اسطوره مقاومت و یکی از درخشان ترین چهره های مبارزه در تاریخ روحانیت و سیاست کشورما بود .

آیت الله خامنه ای در این پیام خاطر نشان کردند : مقاومت او در برابر دیکتاتوری و ایستادگی او در برابر سیل هجوم فرهنگ خارجی و مبارزات او علیه کفر و الحاد و تلاش پیگیر او در راه استقرار احکاک الهی و فداکاری او در راه حفظ استقلال و شرف ملی و مذهبی در تاریخ مبارزات دینی و سیاسی کم نظیر است .

در بخش دیگری از این پیام آمده است : شعار نه شرقی نه غربی که امروز در تظاهرات میلیونی مردم مسلمان و انقلابی ایران به گوش می رسد بازتاب فریاد تاریخی مدرس است فریادی که او در دوره اوج قدرت و سلطه بیگانگان از جان و دل برکشید و جمهوری اسلامی که حکومت منتخب اکثریت قریب به اتفاق مردم میهن اسلامی ما است پاسخ شایسته و سزاواری است از سوی مردم ایران به ندای آن بزرگ مرد تاریخ که در راه حاکمیت اسلام جان خویش را نثار کرد اما از آرمان اسلامی و انسانی خویش لحظه ای دست نکشید .(1)

عربستان : هدف فاس تعیین نقش آمریکا در منطقه بود

روزنامه الیوم چاپ عربستان در شماره دیروز خود در مطلبی پیرامون سفر مجدد فیلیپ حبیب فرستاده ویژه ریگان به خاورمیانه نوشت : چرا پس از این که کنفرانس سران عرب که هفته گذشته در فاس مراکش به منظور تعیین نقش آمریکا در امور منطقه و نیز برداشتن دست مسکو از این امور بود و با شکست مواجه شد فیلیپ حبیب سفر خود را از سر گرفت؟!(2)

اسلامبولی : سادات را کشتم چون آرمان اسلامی در خطر بود

محاکمه متهمین ترور انورسادات رئیس جمهور سابق مصر دیروز در قاهره از سرگرفته شد و به استثنای ستوان خالد اسلامبولی سایر متهمین خود را از اتهامات منتسب مبری دانستند. اسلامبولی در آخرین جلسه دادگاه گفت : من سادات را کشتم و به آن اقرار دارم و از این بابت افتخار می کنم زیرا که آرمان اسلام در خطر بود .(3)

آمریکای لاتین علیه آمریکا متحد شد

اریستیتد رویو رئیس جمهور پاناما ضمن گشایش اجتماع ترتیب یافته از سوی سیستم اقتصادی آمریکای لاتین خاطر نشان ساخت که این اجتماع از جدی ترین کوشش ها برای حصول یک جبهه مشترک از کشورهای آمریکای لاتین در مقابل ایالات متحده در زمینه مبادلات بازرگانی است .

وی ادامه داد : کسری به ثبت رسیده در سال گذشته از سوی کشورهای غیر متحده آمریکای لاتین مبلغ 15 میلیارد دلار بوده است و خاطر نشان ساخت که این کشورها در پی دریافت عطیه از سوی ایالات متحده نیستند بلکه انتظار دارند رفتار عادلانه ای با آن ها بشود .

وزیران خارجه 12 کشور آمریکای لاتین در این اجتماع شرکت می کنند و هدف آن مطالعه اسناد تهیه شده از سوی نمایندگان سیستم اقتصادی آمریکای لاتین است . در این اجتماع کشورهایی نظیر برزیل ، شیلی ، آرژانتین ، اروگوئه و پاراگوئه و همچنین مکزیک که یکی از کشورهای فعال در ایجاد سیستم اقتصادی آمریکای لاتین بوده است چشم می خورد .(4)

عملیات تروریستی اخوان المسلمین در دمشق

تعداد تلفات انفجار بمب در مرکز دمشق که دو روز پیش روی داد به 150 نفر رسید . بر اساس این گزارش شب گذشته در یکی از بیمارستان های دمشق 50 نفر از مجروحان حادثه انفجار بمب جان سپردند.

گرچه تعداد رسمی تلفات از 64 کشته و 135 مجروح تجاوز نکرده ولی این تنها تعداد کسانی است که در محل انفجار شمارش شده اند . اکثر مجروحان این حادثه را غیرنظامیان تشکیل می دهند که تعداد کثیری از آن ها کودک هستند. جمعیت اخوان المسلمین مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است .

روزنامه البعث ارگان حزب حاکم سوریه در شماره دیروز خود آمریکا را مسئول این قتل عام معرفی کرد و انفجار بمب را با ورود فیلیپ حبیب به بیروت مرتبط دانست .(5)

توطئه آمریکا برای شکاف در سازمان آزادیبخش فلسطین

منابع سوریه اظهار داشتند وزیر خارجه این کشور روز سه شنبه به  فیلیپ حبیب نماینده ویژه آمریکا گفت که آمریکا دیگر نمی تواند برای میانجیگری صلح در منطقه کمک نماید ، زیرا توافق دفاعی آن با رژیم صهیونیستی این کشور را یکی از طرف های مستقیم در این کشمکش نموده است .

این خبرگزاری می افزاید : آمریکا و رژیم اشغالگر قدس روز دوشنبه یک قرارداد دفاعی امضا کردند که در آن لزوم مانورهای نظامی مشترک برنامه ریزی مشترک و مبادله کمک نظامی و استقرار یک شور ای هماهنگی بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است .

به گفته این منابع خدام به حبیب گفت : از هنگام دیدار گذشته شما از سوریه هیچ چیز در منطقه تغییر نیافته جز آن که صهیونیسم در اعمال و تهدیداتش تجاوز کارتر شده است .

روزنامه چپ گرای السفیر چاپ بیروت نیز نوشت : حبیب حامل پیشنهادی است که واشنگتن را قادر خواهد ساخت در آینده با سازمان آزادی بخش فلسطین از طریق یک دولت فلسطینی در تبعید مذاکراتی به عمل آورد . به نوشته السفیر هدف از مطرح کردن چنین پیشنهادی ایجاد شکاف در سازمان آزادی بخش است.(6)

پی نوشت:

جمهوری اسلامی ، 11 آذر 1360 ، صفحه 11- 1

- - جمهوری اسلامی ، 11 آذر 1360 ، صفحه 32

3- جمهوری اسلامی ، 11 آذر 1360 ، صفحه 3

- اطلاعات ، 11 آذر 1360 ، صفحه 16- 4

5- اطلاعات ، 11 آذر 1360 ، صفحه 16

6- اطلاعات ، 11 آذر 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول