اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

پیشنهاد یکی از حافظان کل قرآن در رابطه با نحوه رتبه‌بندی در مسابقات

شرکت‌کننده مسابقات حفظ کل قرآن استان تهران با انتقاد از نحوه رتبه‌بندی در مسابقات گفت: احراز صلاحیت یک نفر نباید باعث حذف فرد دیگر شود. سطح توانایی اغلب افراد برابر است و ممکن است فقط به خاطر یک اتفاق، امتیاز کمتری کسب کنند.

پیشنهاد یکی از حافظان کل قرآن در رابطه با نحوه رتبه‌بندی در مسابقات

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن استان تهران دقایقی را با «علی قلعه‌نویان» حافظ کل قرآن کریم به گفت‌وگو نشستیم.

سطح بالای شرکت‌کنندگان تهرانی مسابقات این استان را متمایز کره است

قلعه‌نویان با اشاره به سطح فنی بالای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن استان تهران گفت: مسابقات قرآن استان تهران به دلیل حضور تعدادی از برترین حافظان قرآن کشور در این استان، سطح بسیار بالایی دارد و رقابت شرکت‌کنندگان بسیار نزدیک است، همین امر باعث شده تا مسابقات تهران از سایر استان‌ها متمایز باشد.

وی درخصوص توانایی بالای حافظان استان تهران و سطح مسابقاتش گفت: مسابقات قرآن استان تهران از سایر مسابقات استانی بالاتر است اما اینکه بگوییم سطح این مسابقات از مسابقات کشوری بالاتر است به هیچ‌وجه صحیح نیست و نمی‌توان مسابقات تهران را با مسابقات کشوری قیاس کرد. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت؛ اگر نمره مسابقات کشوری 100 است نمره مسابقات تهران 80 است.

سهمیه تهران متناسب با جمعیتش نیست

این حافظ قرآن کریم سهمیه مسابقات تهران را در قیاس با مسابقات سایر استان‌ها کم دانست و گفت: استان تهران نسبت به بسیاری از استان‌ها جمعیت چند برابری دارد و تعداد حافظان قرآن این استان هم در قیاس با سایر استان‌ها بسیار بیشتر است، اما متأسفانه سهمیه این استان در مسابقات کشوری متناسب با جمعیت و تعداد نخبگان قرآنی آن نیست و باید مسئولان برای این امر چاره‌ای کنند.

قلعه‌نویان با اشاره به اینکه احراز صلاحیت یک نفر نباید باعث حذف فرد دیگر شود، گفت: روند برگزاری مسابقات به‌گونه‌ای است که باید تعدادی انتخاب و تعدادی زیادی حذف شوند در حالی که سطح توانایی اغلب شرکت‌کنندگان برابر است و ممکن است به خاطر یک اتفاق، امتیاز کمتری کسب کنند. باید روند مسابقات به نحوی باشد که طی آن یک حد نصابی برای شرکت‌کنندگان تعیین شود تا هر کس به این حد نصاب رسید اول، هر کس به نصاب پایین‌تر رسید دوم و حتی اگر کسی به نصاب لازم نرسید، هیچ کس اول یا دوم یا سوم نشود. این اتفاق در المپیاد‌های علمی هم می‌افتد و نفرات برتر به این صورت گزینش می‌شوند.

برگزاری مسابقات در جوار آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در آرامش شرکت‌کنندگان مؤثر بود

وی با اشاره به محل برگزاری مسابقات استان تهران گفت: این مسابقات دو سال گذشته در نقطه دوری برگزار می‌شد، اما امسال برگزار‌کنندگان مسابقات را در جوار آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار کردند که این امر در آرامش روح و کاهش اضطراب بسیار مؤثر بود و باید از مسئولان تشکر کرد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول