اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

صلح‌جو در گفت‌وگو با فارس:

قاریان شهرستانی ضعیف‌تر از تهرانی‌ها نیستند/ قاریان ممتاز تهران بیشترند

یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن استان تهران با اظهار اینکه سهمیه این استان در مسابقات کشوری باید بیش از رقم کنونی باشد، گفت: قاریان شهرستانی ضعیف‌تر از تهرانی‌ها نیستند اما تراکم قاری ممتاز در تهران بالاست.

قاریان شهرستانی ضعیف‌تر از تهرانی‌ها نیستند/ قاریان ممتاز تهران بیشترند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سی‌و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) در حال برگزاری است و این مسابقات روز جمعه به پایان می‌رسد.

یکی از شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها «هادی صلح‌جو» است که دقایقی با وی درباره این مسابقات به گفت‌وگو نشستیم.

سطح مسابقات استان تهران از مسابقات کشوری بالاتر نیست

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات استان تهران گفت: بیش از 20 نفر از قاریان طراز اول کشور در مسابقات استان تهران حضور دارند که این امر باعث شده سطح این مسابقات در بین استان‌های کشور از همه بالاتر باشد، البته این که برخی می‌گویند سطح مسابقات تهران بالاتر از کشوری است نکته قابل تأملی است و من این مطلب را قبول ندارم، زیرا با نگاهی به نتایج 6 دوره اخیر مسابقات کشوری خواهید دید که به جز سال گذشته نفرات برتر 6 سال اخیر از تهران نبودند پس این نشانه این است که سطح قرائت همه استان‌ها بالا رفته است.

صلح‌جو در عین حال با اشاره به ناعادلانه بودن سهمیه استان تهران در مسابقات کشوری گفت: این که از استان تهران فقط سه تا پنج نفر به مسابقات کشوری بروند به هیچ وجه عادلانه نیست، زیرا اگر نگاهی به نفرات فینالیست مسابقات کشوری در سال‌های اخیر داشته باشید همه ساله تعداد قابل توجهی از این افراد از بچه‌های تهران هستند. پس حضور سه تا پنج نفر از استان تهران در مسابقات کشوری قرآن کریم عادلانه به نظر نمی‌رسد.

10 نفر اول تهران شایسته حضور در مسابقات کشوری هستند

این قاری قرآن کریم 10 نفر اول استان تهران را شایسته حضور در مسابقات کشوری دانست و گفت: عادلانه این است که 10 نفر اول مسابقات استان تهران در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کنند و به جرأت می‌گویم اگر این اتفاق بیفتد همه این 10 نفر از مرحله مقدماتی مسابقات کشوری به راحتی عبور می‌کنند مگر این‌که استثناء و یا اتفاق خاصی بیفتد، البته این درخواست که 10 نفر از تهران در مسابقات کشوری حضور داشته باشند با اعتراض سایر استان‌ها مواجه خواهد شد، پس بهتر است حداقل هفت نفر از تهران به مسابقات کشوری راه پیدا کنند.

صلح‌جو ساعت برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات  استان تهران را ساعتی نامناسب دانست و گفت: متأسفانه مسئولان برگزاری، بیشتر شرایط کار خود را در نظر می‌گیرند و به دنبال تحقق شرایط قاریان قرآن نیستند. برگزاری مسابقه تلاوت در ساعات اولیه صبح به هیچ‌وجه مناسب نیست و در قرعه‌کشی به کسی که ساعت تلاوتش 8 یا 9 صبح باشد نسبت به کسی که ساعت تلاوتش نزدیک ظهر است اجحاف شده، زیرا در ساعات اولیه صبح صدا به هیچ وجه آماده نیست و سرما و آلودگی هوا هم در این زمینه مؤثر است.

شرکت‌کنندگان با تمرین و ممارست حق خود را بگیرند

وی در پایان با توصیه شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کریم به تمرین و ممارست گفت: بعضی از دوستان گلایه‌هایی از شرایط مسابقات و یا داوران دارند. بهتر است ما در درجه اول تمرین و ممارست زیادی در قرائت قرآن داشته باشیم، در این صورت خداوند هم نتیجه کار ما را می‌دهد. متأسفانه برخی از دوستان، خوب تمرین نمی‌کنند و هنگامی هم که نتیجه بر وفق مراد آنها نیست به همه عوامل از جمله داوران اعتراض می‌کنند، بدانیم که داوران ما افرادی متخصص و پاک هستند و بهترین قضاوت را هم در مسابقات انجام می‌دهند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول