اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

سد راه حافظان قرآن تهرانی برای رسیدن به مسابقات کشوری

یک حافظ تهرانی کل قرآن با اشاره به اینکه از استان تهران با این همه حافظ قوی، موفق و عنوان‌دار فقط سه نفر به مسابقات کشوری راه‌ پیدا می‌کنند؛ سد راه حضور بیشتر حافظان این استان را در مسابقات کشوری قرآن معرفی کرد.

سد راه حافظان قرآن تهرانی برای رسیدن به مسابقات کشوری

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) در حال برگزاری است و این مسابقات روز جمعه به پایان می‌رسد.

«محمد‌علی اسلامی» حافظ کل قرآنی است که سال گذشته مقام دوم این مسابقات را کسب کرد از این رو دقایقی را با وی درباره این مسابقات به گفت‌وگو نشستیم.

اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حفظ قرآن گفت: حفظ قرآن در سال‌های اخیر و با تأکیدات مقام معظم رهبری بسیار فراگیر شده و کشورمان حافظان بسیار قوی و زبده‌ای تربیت کرده که در میادین بین‌المللی به خوبی می‌درخشند.

استان تهران از نظر تعداد حافظان قرآن بسیار غنی است/ سهمیه‌اش در مسابقات کم است

وی استان تهران را استانی غنی از نظر تعداد حافظان قرآن دانست و گفت: استان تهران حافظان قرآن بی‌شماری دارد که اغلب آنها از برترین‌های کشور هستند از این رو سطح مسابقات این استان نسبت به مسابقات استان‌های دیگر بسیار بالا‌تر است. این موضوع را حضور سه حافظ قرآن تهرانی در فینال مسابقات کشوری سال گذشته هم تأیید می‌کند.

این حافظ کل قرآن کریم درباره سوابق حضورش در مسابقات استان تهران گفت: بیش از این 4 بار در مسابقات استانی شکوفه‌ها شرکت کرده‌ام که مقام اول رشته‌های حفظ کل و 20 جزء این رقابت‌ها را در کارنامه دارم، همچنین در همان‌ سال‌ها به مقام اول کشور هم دست پیدا کردم. در مسابقات بزرگسالان هم سال گذشته شرکت کردم که دوم شدم و در مسابقات کشوری شیراز به فینال رسیدم. البته حضور من در فینال مسابقات کشوری بزرگسالان سبب اعطای سهمیه به من نشد و امسال کار را از صفر و مسابقات مرحله شهرستانی آغاز کردم.

اسلامی سهمیه کم استان تهران را نقطه ضعف این رقابت‌ها دانست و گفت: از استان تهران با این همه حافظ قوی، موفق و عنوان‌دار فقط سه نفر به مسابقات کشوری راه‌ پیدا می‌کنند که این امر سبب شده تعداد زیادی از حافظان قرآن استان تهران پشت سد مسابقات بمانند. به نظر من نباید سهمیه تهران با استان‌های دیگر برابر باشد زیرا هم جمعیت استان تهران بسیار بالا است و هم تعداد حافظان قرآن این استان از اغلب استان‌ها بیشتر است.

رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های قرآنی خوب عمل نمی‌کنند

وی تلاش‌ها برای وارد کردن قرآن به زندگی مردم بدون کمک رسانه‌ها را کم‌اثر دانست و گفت: متأسفانه رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های قرآنی خصوصاً مسابقات قرآن بسیار کم‌کار هستند در حالی که اگر می‌خواهیم قرآن وارد زندگی مردم شود باید فعالیت‌ها و جذابیت‌های آن را به مردم انعکاس دهیم. اگر رسانه ملی برنامه‌های قرآنی را به نحو مطلوب پوشش دهند و نخبگان این عرصه را به جوانان معرفی کنند، مطمئن باشید اقبال مردم به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی بسیار بیشتر می‌شود، متأسفانه ما برای معرفی اعجاز و جذابیت‌های قرآن به مردم کار چندانی نمی‌کنیم و انتظار داریم جوانان همانطور که به سمت ورزش گرایش دارند به قرآن هم توجه کنند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول