اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور اکوادور نسبت به نقشه‌های اپوزیسیون هشدار داد

رئیس‌جمهور اکوادور نسبت به طرح‌های بی‌ثبات‌سازی اپوزیسیون و حزب راست این کشور هشدار داد.

رئیس‌جمهور اکوادور نسبت به نقشه‌های اپوزیسیون هشدار داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور طی مراسم یادبود قتل عام سال 1922 میلادی هشدار داد که یک روند بی‌ثبات‌سازی مشابه آنچه که در برزیل و ونزوئلا اتفاق افتاده در حال شکل‌گیری در اکوادور است و از مردم خواست تا از انقلاب شهروندی کشور خود دفاع کنند.

رئیس‌جمهور اکوادور در میان جمعیت انبوهی از مردم در شهر بندری «گوآیاکیل» هشدار داد که حزب راست این کشور در حال تدارک دیدن کودتایی نرم می‌باشد و در تلاش است ناآرامی‌های اجتماعی را تحریک کند تا به این ترتیب انقلاب شهروندی را از بین ببرد.

«کوره‌آ» تصریح کرد که بازسازی نیروهایی که به صورت بین‌المللی با استراتژی‌های قدرت و با همدستی آشکار مطبوعات، سعی در برقراری بی‌ثباتی در اکوادور هستند کاملا واضح است.

وی در مقابل صدها هزار اکوادوری که در خیابان «9 اکتبر» شهر «گوآیاکیل» تجمع کرده بودند خاطرنشان کرد: اوقات سختی را پیش رو داریم، باید آماده باشیم و از انقلاب خود دفاع کنیم؛ ما خیلی بیشتر از آنها هستیم و اتفاقات گذشته تکرار نخواهند شد.

رئیس‌جمهور اکوادور طی این اقدام یک بسته پیشنهادی را ارائه کرد که شامل اصلاحاتی در خصوص قانون کار و امنیت اجتماعی بود؛ این تغییرات از سوی افراد حاضر مورد حمایت قرار گرفت.

تغییر و تحولات مذکور در 5 محور مطرح شدند: تعمیق حق ثبات کاری، جست‌و‌جوی عدالت و مساوات، مدرن‌سازی سیستم کاری، دموکراتیزه کردن نمایندگی کار و جهانی‌سازی امنیت اجتماعی.

تجمع شهر «گوآیاکیل» به منظور برگزاری مراسم یادبود اتفاقات رخ داده در 15 نوامبر 1922 (23 آبان 1301) طی دولت «خوسه لوئیس تامایو» صورت گرفت؛ در این تاریخ جمعی از کارگران تظاهراتی برپا کردند که در نتیجه آن قتل عام شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول