اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس بانک مرکزی آرژانتین:

آرژانتین از سال 2015 با صندوق کرکس مذاکره نخواهد کرد

رئیس بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد این کشور از آغاز سال جدید میلادی و با انقضای «بند حقوق معاملات آینده» با صندوق کرکس مذاکره نخواهد کرد.

آرژانتین از سال 2015 با صندوق کرکس مذاکره نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آلخاندرو وانولی» رئیس بانک مرکزی آرژانتین در مراسم افتتاح کنگره اقتصاد در دانشگاه دولتی «مورنو» در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین گفت: کشورش از آغاز ژانویه سال 2015 و با انقضای «بند حقوق معاملات آینده» با صندوق کرکس به مذاکره نخواهد نشست.

«وانولی» در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر کسی تصور می‌کند که ما در ابتدای ژانویه عاجزانه با صندوق کرکس مذاکره می‌کنیم، به هیچ وجه نحوه عملکرد دولت ملی را درک نکرده است.

وی بر این باور است که رواج صندوق‌های کرکس داخلی، منجر به پیدایش مسیری برای تقویت شانس کسانی بود که از سال آینده و پس از انتخابات ریاست جمهوری قصد دارند یک مدل جدید از این صندوق را در کشور رواج دهند.

از آغاز سال 2015 میلادی «بند حقوق معاملات آینده» انقضا خواهد یافت؛ طبق این بند، اگر یک بستانکار به هر دلیلی مبلغ پرداختی بهتری دریافت کند، باقی طلبکاران نیز باید همان سود را دریافت کنند.

اگر آرژانتین حکم دادگاه نیویورک را بپذیرد که طبق آن باید 100 درصد از بدهی هزار و سیصد و سی میلیون دلاری خود به صندوق کرکس را پرداخت کند، در نتیجه مجبور می‌شود که به بقیه طلبکاران نیز میزان 120 هزار میلیون دلار بپردازد، در حالی که آرژانتین میزانی کمتر از یک چهارم این رقم را در ذخایر خود دارد.

«آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که از پایان سال و زمانی که ابزارهای مورد استفاده صندوق کرکس در راستای اخاذی از بین بروند، در نتیجه احتمالات بهتری برای مذاکره با بدهکارانی که بازسازی ساختار بدهی را نپذیرفته‌اند وجود دارد.

آرژانتین از اواخر ماه جولای سال جاری (تیر 93) و پس از آنکه از دستور «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده صندوق کرکس پیروی نکرد، دچار تعلیق در پرداخت‌های خود شد؛ وی سپرده آرژانتین در بانک نیویورک را مسدود کرد و به همین علت پرداخت‌های آرژانتین به صاحبان اوراق قرضه که بازسازی ساختار بدهی را پذیرفته‌ بودند متوقف شد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول