اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در خصوص پرونده صندوق کرکس

آرژانتین از حمایت صندوق بین‌المللی پول ابراز رضایت کرد

وزیر اقتصاد آرژانتین از صندوق بین‌المللی پول در راستای حمایت از این کشور در قبال صندوق کرکس ابراز رضایت کرد.

آرژانتین از حمایت صندوق بین‌المللی پول ابراز رضایت کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین از تدابیر اعمال شده توسط صندوق بین‌المللی پول که در مورد صندوق کرکس حق را به آرژانتین داد قدردانی و اعلام کرد که پرداخت‌های خود را به طلبکاران ادامه خواهند داد.

«کیسیوف» اطمینان داد که دولت کشورش همچنان در پی رسیدن به توافقی عادلانه و منصفانه با سیستم قضایی ایالات متحده آمریکا در خصوص تجدید ساختار بدهی‌های مستقل آرژانتین می‌باشد. 

وزیر اقتصاد آرژانتین افزود: دولت به صورت صلح‌آمیز اما قاطعانه تمام راه‌‌‌های قانونی، دیپلماتیک و بین‌المللی را برای خروج از این بحران طی خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد که مشکل صندوق کرکس در مقابل دادگاه بین‌المللی سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح شده است.

«کیسیوف» خاطرنشان کرد: راهی نیست که برای رسیدن به یک راه‌حل نهایی آن را نرفته باشیم و همچنین راهی نیست که ما آن را برای به مخاطره نیفتادن 92 درصد از طلبکارانی که از سال 2005 تا 2010 به سیستم تجدید ساختار بدهی پیوسته‌اند امتحان نکرده باشیم.

صندوق بین‌المللی پول تصریح کرد که دادگاه‌های آمریکایی دچار سوء تعبیر شده‌اند و توصیه‌هایی برای تعدیل و اصلاح بند اقدام جمعی قانون بین‌المللی ارسال کرد تا به این ترتیب از دخالت‌های آتی صندوق کرکس، زمانی که طلبکاران به عنوان گروه اکثریت تصمیم خواهند گرفت جلوگیری شود. 

وزیر اقتصاد اذعان داشت که مورد آرژانتین در حال به نتیجه رسیدن است و این کشور مورد حمایت سازمان ملل و صندوق بین‌المللی پول قرار گرفته، و همچنین کشورش قصد دارد ابزارهایی ایجاد کند تا مشکلات بدهی به راحتی بین کشورهای مختلف حل شوند.

حمایت بین‌المللی از آرژانتین

پس از اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، گروه 24 حمایت خود از آرژانتین را در مورد صندوق کرکس اعلام کرد.

گروه 24 از طریق بیانیه‌ای ایجاد مکانیسم‌های کارآمد را برای حل بحران بدهی مستقل که دولت آرژانتین با آن درگیر است را مهم توصیف کرد.

گروه 24 موسوم به گروه بین دولی 24 در امور مالی بین‌المللی و توسعه مجموعه‌ای از کشورهای در حال توسعه هستند که معمولا هر سال 2 بار و در حاشیه نشست‌های دوره‌ای صندوق بین‌المللی پول جلسه برگزار می‌کنند؛ ایران، الجزایر، مصر، ساحل عاج، اتیوپی،گابن، غنا،‌ نیجریه، آفریقای جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، گواتمالا، مکزیک، پرو، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، هند، لبنان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، و سوریه کشورهای عضو این گروه هستند.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول