اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست اکوادور و آمریکا برای بررسی اختلافات موجود بین دو کشور

وزیر خارجه اکوادور و معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی ضمن مرور نقاط مثبت موجود بین دو کشور، اختلافات موجود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نشست اکوادور و آمریکا برای بررسی اختلافات موجود بین دو کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور و «روبرتا جاکوبسن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی طی برگزاری نشستی در «کیتو» پایتخت اکوادور به بررسی اختلافات موجود بین دو کشور پرداخته و همچنین در خصوص پرورش نقاط مثبت روابط خود نیز به گفت‌‌و‌گو پرداختند.

«پاتینیو» پس از اتمام این جلسه از طریق انتشار متنی در صفحه شخصی خود در سایت توییتر اعلام کرد که در طول این گفت‌و‌گو با خانم «جاکوبسن» در مورد مسائل امیدوارکننده موجود در روابط بین دو کشور از جمله همکاری‌های دو جانبه، مهاجرت و روابط تجاری و همچنین بسیاری از مشکلات و نقاط کور این روابط نیز سخن گفته است.

به گفته وی از جمله این مشکلات می‌توان به خروج نظامیان آمریکایی از سفارت این کشور در اکوادور در ماه آوریل گذشته اشاره کرد.

«پاتینیو» در ادامه تأکید کرد که بر اساس نتایج به دست آمده در طول این جلسه نیروهای پلیس هر دو کشور جهت ایجاد امنیت و همچنین مبارزه با جنایات مرتکب شده در مواردی چون قاچاق مواد مخدر و انسان نیاز به ادامه همکار‌های خود خواهند داشت.

وی همچنین اعلام کرد که طی این مذاکرات در مورد اظهارات روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در انتشار خبر همکاری سازمان اطلاعات اکوادور در حمله کلمبیا به یک اردوگاه چریکی (واقع در منطقه «آنگوستورا» اکوادور ) در این کشور نیز صحبت کرده است.

به گفته «پاتینیو» رسیدگی به درخواست‌های اکوادور برای استرداد مجرمان دستگیر شده این کشور در آمریکا به کشورشان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وی در طول این مذاکرات به شمار رفته است.

وزیر امور خارجه اکوادور در پایان یادآور شد که در طول این جلسه همچنین از دولت آمریکا درخواست کرده است تا با روشی انسانی و عادلانه‌تر با مهاجران دستگیر شده در مرز خود خصوصا با کودکان رفتار کرده و تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فارس، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در ماه ژانویه گذشته از وجود تنش‌ها و اختلافات زیادی بین دولت خود و کاخ سفید در زمینه‌های گوناگون اعم از سیاسی، روابط دیپلماتیک و حتی حوزه اقتصاد و تجارت نیز خبر داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول