اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد اکوادور از آمریکا به علت پایان ندادن به تحریم‌های کوبا

وزیر خارجه اکوادور از ایالات متحده آمریکا به علت توجه نکردن به درخواست سازمان ملل مبنی بر پایان دادن به تحریم‌های کوبا انتقاد کرد.

انتقاد اکوادور از آمریکا به علت پایان ندادن به تحریم‌های کوبا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر از عدم توجه آمریکا به تقاضای مجدد سازمان ملل مبنی بر پایان دادن به تحریم‌های یکجانبه علیه کوبا که بیش از نیم قرن به طول انجامیده، به شدت انتقاد کرد.

«پاتینیو» ضمن اشاره به رای‌گیری انجام شده در مجمع عمومی سازمان ملل در راستای پایان دادن به تحریم‌های ضد کوبایی، در صفحه توییتر خود اعلام کرد: سازمان ملل برای بیست و سومین بار خواستار این شد که آمریکا به تحریم غیرقانونی خود علیه کوبا پایان دهد، اما آمریکا همچنان از عمل کردن به این درخواست اجتناب می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اکوادور همچنین اعتراض خود را نسبت به اهدای جایزه صلح نوبل به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سال 2009 ابراز کرد و در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: آیا آنان واقعا شایسته داشتن جایزه صلح نوبل هستند؟

188 کشور عضو سازمان ملل، به قطعنامه این سازمان در خصوص پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی، مالی و تجاری اعمال شده توسط آمریکا علیه کوبا از سال 1962 میلادی رای مثبت دادند؛ آمریکا و رژیم اسرائیل به قطعنامه مذکور که از سال 1992 هر ساله توسط جامعه بین‌الملل به تصویب رسیده رای منفی دادند.

دولت آمریکا نیز هیچ‌گاه واکنشی نسبت به این تصمیم جهانی نشان نداده و همچنان به اقدامات و تدابیر نادرست و یکجانبه خود علیه کوبا ادامه می‌دهد.

«رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور نیز روز سه‌شنبه طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در شهر بندری «گوآیاکیل» ضمن اشاره به تمایل جامعه جهانی نسبت به محکوم کردن تحریم‌های صورت گرفته علیه کوبا، این تحریم‌ها را نقض فاحش حقوق بشر دانست.

به گزارش فارس، ایالات متحده آمریکا پس از سرنگونی «فولخنسیو باتیستا» دیکتاتور کوبایی وابسته به آمریکا توسط «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی این کشور و راه‌اندازی دولتی جدید در سال 1960 (1339) تحریم شدیدی را علیه کوبا اتخاذ کرد.

این تحریم حدودا 60 ساله به عنوان یکی از طولانی‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های موجود در جهان محسوب می‌شود؛ امری که کاملا نامشروع بوده و تا‌کنون باعث ایجاد بیماری‌ها، گرسنگی‌ها و مشکلات فراوانی در این کشور آمریکای مرکزی شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول