اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد ارتش آزادی‌بخش کلمبیا از عملکرد دوگانه رئیس جمهور سابق این کشور

ارتش‌ آزادی‌بخش ملی کلمبیا عملکرد دوگانه رئیس جمهور سابق این کشور را درباره مذاکرات صلح مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد ارتش آزادی‌بخش کلمبیا از عملکرد دوگانه رئیس جمهور سابق این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال تیمپو»، ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا عملکرد دوگانه «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق و سناتور فعلی این کشور را درباره مذاکرات صلح مورد انتقاد قرار داد؛ چرا که وی به محکوم و بی‌اعتبار ساختن روند صلح کنونی که «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور فعلی کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در پیش گرفته می‌پردازد حال آن‌که خود نیز در طول دوره ریاست جمهوریش (2002-2010) روند صلحی مشابه با ارتش آزادی بخش ملی برقرار کرده بود.

فرماندهی مرکزی ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا  طی بیانیه‌ای در وب سایت خود خطاب به «اوریبه» گفت: محکوم و بی اعتبار کردن روند مذاکرات صلح در این کشور از سوی شما در تناقض است با آنچه که در زمان ریاست جمهوری خود در این زمینه انجام می‌دادید.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا ضمن حمایت و دفاع از روند صلح کنونی بین «سانتوس» و گروه «فارک» تأکید کرد که مخالفت «اوریبه» از توسعه این فرآیند برخلاف اقدامات اتخاذ شده وی در این زمینه در طی دوره ریاست جمهوریش و خواسته‌ اکثریت برای برقراری صلح در این کشور می‌باشد.

«اوریبه» بارها از دولت «سانتوس» به دلیل برقراری مذاکرات صلح با «فارک» انتقاد کرده و وی را متهم به تسلیم کشور در برابر این گروه دانسته است.

حدود 10 روز پیش «اوریبه» گفت: روند صلح در کلمبیا به منزله تسلیم کشور در برابر این گروه شبه نظامی می‌باشد.

این اتهامات «اوریبه» به «سانتوس» در حالی رخ داد که وی در سپتامبر سال 2002 (پس از برگزیده شدن به عنوان رئیس جمهور) با ارتش آزادی بخش ملی این کشور مذاکراتی مقدماتی به مدت 4 ماه برای دستیابی به صلح برپا کرد.

ارتش آزادی بخش ملی پس از «فارک» دومین گروه شبه نظامی مهم در کلمبیا با حدود 2500 مبارز می‌باشد که طی چند ماه مذاکراتی مقدماتی با دولت «سانتوس» در هاوانا (پایتخت کوبا» برقرار کرده است.

به گزارش فارس، «فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند.

آن‌ها از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحاتی در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول