اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

چه کسی پیروز انتخابات اروگوئه خواهد شد؟

بر اساس تبلیغات و سخنرانی‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اروگوئه اکنون این سؤال در ذهن همه وجود دارد که چه کسی در نهایت پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد شد.

چه کسی پیروز انتخابات اروگوئه خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، فردا (یکشنبه) انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه برگزار خواهد شد و مردم برای انتخاب جایگزین «خوزه موخیکا» رئیس جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

«تاباره باسکز» نیز مانند موخیکا از حزب جبهه گسترده و ترویج دهنده اصول این حزب است و تنها موضوع مورد اختلاف آن‌ها درمورد قانون سقط جنین می‌باشد.

باسکز در سال‌های 2005-2010 رئیس جمهور اروگوئه بوده و به عنوان اولین رهبر چپ‌گرا‌ها دستور کاری را شامل اجرای اصلاحات رفاه اجتماعی همراه با سیاست‌های اقتصادی محافظه کارانه مبنای عمل خود قرار داده بود.

رقیب اصلی باسکز در انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه «لوئیس آلبرتو لاکایه پو» نامزد راست‌گرای میانه حزب ملی است و بعد از آن «خوآن پدرو بوردابری» نامزد راست‌گرای حزب کلورادو قرار دارد.

همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه سیاست‌های پیشنهادی خود را بر مبنای بهبود زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان قرار داده‌اند و تنها مخالف قانون استعمال ماری جوانا «بوردابری» نامزد راست‌گرای حزب کلورادو می‌باشد.

در حالی که میان باسکز و 2 رقیب وی از حزب راست اختلافاتی وجود دارد اما هر 3 نامزد انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه با قانونی کردن سقط جنین مخالف هستند.

با توجه به آخرین نظرسنجی‌ها‌ی انتخاباتی در اروگوئه «تاباره باسکز» کاندیدای حزب جبهه گسترده بیشترین آراء را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کسب می‌کند و پس از آن «لوئیس لاکایه پو» نامزد حزب ملی و «پدرو بوردابری» نامزد راست‌گرای حزب کلورادو قرار دارند.

اگر هیچ یک از کاندیدا موفق به کسب 50 درصد آرا نشوند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه در 30 نوامبر 2014 (9 آذر 93) برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول