اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

امنیت مهم‌ترین خواست مردم اروگوئه از کاندیداهای ریاست جمهوری

طبق نظرسنجی‌های اخیر مسئله امنیت عمومی در اروگوئه مهم‌ترین معضل مردم و موضوع مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

امنیت مهم‌ترین خواست مردم اروگوئه از کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، در حالی که یک ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه باقی نمانده، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که از دیدگاه مردم اروگوئه اصلی‌ترین مشکل کشورشان مسئله امنیت عمومی می‌باشد؛ این موضوع به شدت در میان نامزدهای انتخاباتی مورد بحث قرار گرفته است.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت:  طبق نظرسنجی مؤسسه «فکتوم» مسئله امنیت عمومی مهم‌ترین دغدغه مردم اروگوئه است؛ آموزش و پروش و اقتصاد نیز در جایگاه‌های بعدی نگرانی‌های مردم این کشور آمریکای لاتینی قرار دارند.

مبارزه نامزدهای اروگوئه پیرامون عزل یا ادامه کار وزیر کشور

«تاباره باسکز» رئیس جمهور سابق اروگوئه و نامزد انتخاباتی جبهه گسترده که طبق نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد اعلام کرد که در صورت پیروزی در میدان انتخابات «ادواردو بونومی» وزیر کنونی کشور را در جایگاه خود باقی نگه خواهد داشت.

این اظهارات از سوی «پدرو بوردابری» نامزد راست‌گرای حزب «کلورادو» رد شد؛ وی تصریح کرد که از نظر وی «بونومی» بی‌کفایت‌ترین فردی است که به یاد می‌آورد.

«ادواردو بونومی» نیز در این خصوص خاطرنشان کرد که شدیدا احساس رضایت می‌کند زیرا برنده میدان قرار است او را در جایگاه خود نگاه دارد و بازنده می‌خواهد او را از کار برکنار کند.

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اروگوئه در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برگزار خواهد شد و در صورت به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم می‌رسد.

در اروگوئه رئیس جمهور فعلی «خوزه موخیکا» نمی‌تواند بلافاصله بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول