اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاندیداهای ریاست جمهوری اروگوئه چه کسانی هستند؟

انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه روز یک‌شنبه ۲۶ اکتبر (4آبان) با حضور بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر از مردم این کشور برگزار خواهد شد.

کاندیداهای ریاست جمهوری اروگوئه چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری «تله‌سور»، انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه روز یک‌شنبه 26 اکتبر (4آبان) برگزار خواهد شد، طی این انتخابات بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن از مردم این کشور جهت انتخاب رئیس جمهور، معاون و نمایندگان قوه مقننه (متشکل از 30 سناتور و 99 نماینده) به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

اکنون در این بخش به معرفی کاندیدای ریاست جمهوری این کشور خواهیم پرداخت.

«تاباره باسکز»:

وکیل و پزشک مشهور اروگوئه‌ای که در سال 2004 به عنوان اولین رهبر چپ گرا‌ها در این کشور شناخته شده است.

وی در این انتخابات از سوی حزب «جبهه گسترده» حمایت شده که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده نیز نسبت به سایر کاندیداهای شرکت کننده در صدر جدول قرار گرفته است.

«باسکز» در طول برنامه‌های انتخاباتی خود طرحی 10 گانه را معرفی کرده که بر اساس آن متعهد به کاهش مالیات، رشد آموزش و پرورش و فناوری در کشور شده است.

وی همچنین تأکید کرده است که کنترل تورم را در اولویت کاری خود قرار داده و درآمد کارگرانی را که پاداشی دریافت نمی‌کنند را رو به بهبودی ببرد.

از دیگر برنامه‌های وی می‌توان به ایجاد یک دولت دیجیتال نیز اشاره کرد، «باسکز» قصد دارد با توزیع فرهنگ استفاده از اینترنت و ایجاد پایداری و ثبات در سیستم آموزشی سطح زندگی مردم را بالا برده و همچنین آموزش زبان انگلیسی را در مدارس دولتی این کشور نهادینه کند.

این نماینده حزب «جبهه گسترده» متعهد شده است که تمرکز قدرت در دولت خود را از روی یک نهاد برداشته و آن را به ارگان‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها انتقال دهد.

«باسکز» در طول سخنرانی‌های خود به تقویت و توسعه طرح‌های مسکن کشور و همچنین ایجاد یک سیستم رقابتی به منظور تولید انگیزه و نوآوری در اروگوئه اشاره کرده است.

«لوئیس آلبرتو لاکایه پو»:

«لوئیس آلبرتو لاکایه پو» به عنوان نماینده حزب ملی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده است.

«لاکایه پو» در میان حزب خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد و رقیب او «خورخه لاررانیاگا» به درخواست اعضای این حزب به عنوان کاندیدای معاونت ریاست جمهوری در این روز به رقابت خواهد پرداخت.

وی قصد دارد تمامی اعضای هیئت دولت خود را از میان اقشار جوان جامعه انتخاب کرده و با بهره‌گیری از حداقل 800 پیشنهاد در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی تحولی را در سطح کشور ایجاد کند.

«لاکایه پو» درطول سخنرانی‌هایش تأکید کرده است که دولت او بر چهار هدف متمرکز است که همگی عبارتند از:

کشوری که از مردم خود حفاظت می‌کند، کشوری سرشار از فرصت و موقعیت‌های پیشرفت، کشوری تولید کننده و در آخر کشوری مفتخر به فعالیت سازمان‌ها و نهادهایش.

وی همچنین به فعالیت‌های ورزشی و تغذیه سالم اهمیت زیادی داده و مشتاق توسعه این عرصه می‌باشد.

بسیاری از منتقدان وی دستور کار دولت او را برگرفته از کشورهای خارجی دانسته و اعلام می‌کنند که «لاکایه پو» قصد دارد سیستم الیگارشی را در دولت اروگوئه وارد کند.

«خوآن پدرو بوردابری»:

براساس نظرسنجی‌های انجام شده «پدرو بوردابری» از کمترین میزان آراء برخوردار است.

وی فرزند دیکتاتور سابق اروگوئه «خوآن ماریا بوردابری» بوده که در سال 2010 به دلیل جنایات مرتکب شده در طول حکومتش از سال 1973 تا 1985 محکوم شده است.

این دیکتاتور سابق اروگوئه‌ای در سال 2011 در این کشور درگذشت.

ایجاد تحول در هیئت دولت اروگوئه از طریق تأسیس وزارت خانه‌های محیط زیست، ورزش، توریسم، توسعه املاک و مستغلات و گسترش فعالیت وزارت توسعه اجتماعی از مهمترین اهداف دولت وی به شمار می‌رود.

«پدرو بوردابری» با اشاره به این که جبهه گسترده دخالت‌های خود در عرصه اجتماعی و اقتصادی را اولویت‌بندی کرده است، می‌گوید که از سیستم پیشنهادی خود دفاع کرده زیرا قصد دارد از طریق مشارکت‌های اجتماعی سطح آموزشی را بالا برده و در زمینه اشتغال و کار نیز خدماتی را عرضه نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول