اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حضور قربانیان جنگ‌های داخلی گامی مثبت در مذاکرات صلح کلمبیا است

«فارک» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور اولین گروه از قربانیان درگیری‌های داخلی کلمبیا در مذاکرات صلح به دلیل ارزش و اهمیت آن‌ها بوده و گامی مثبت برای این روند به شمار می‌رود.

حضور قربانیان جنگ‌های داخلی گامی مثبت در مذاکرات صلح کلمبیا است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نمایندگان دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) ضمن قدردانی از حضور شماری از قربانیان این کشور در مذاکرات صلح و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات و پیشنهادات آن‌ها، دلیل حضور این گروه طی مذاکرات را ارزش و اهمیت این افراد قلمداد کردند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «فارک» از طریق بیانیه‌ای در سایت رسمی خود از حضور قربانیان در این دوره از مذاکرات که لحظاتی حساس و مهم در روند گفت‌و‌گوهای صلح برای کلمبیا به شمار می‌رود سپاسگزاری کرد.

طی این بیانیه «فارک» اظهار کرد: از تمامی شجاعت و خلوص نیت قربانیان جهت به اشتراک گذاشتن نظرات و انتقادات و پیشنهاداتشان به منظور پیشرفت ما در این مذاکرات بسیار ممنونیم.

نمایندگان دولت کلمبیا نیز اعلام کردند که گفت‌وگوها در کمال احترام و جدیت انجام شده و همچنین نظرات تک تک قربانیان حاضر در جلسه بسیار برای پیشبرد این مذاکرات مثمرثمر بوده است.

فارک در بخشی از بیانیه خود تأکید کرد که ما کاملاً پذیرای صحبت‌های این دسته از قربانیان و مشکلات و اعتراضاتشان به منظور نتیجه بخش بودن مذاکراتمان بوده‌ایم و این قول را به آن‌ها داده‌ایم که جهت احیای حقشان و حمایت از آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، 12 نفر از گروه 60 نفره قربانیان مایل به شرکت در مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی فارک به عنوان اولین گروه این افراد روز شنبه طی جلسه‌ای 9 ساعته با نمایندگان 2 طرف گفت‌وگو به مذاکره پرداختند.

این مذاکرات که از سال 2012 در هاوانا پایتخت کوبا آغاز شده، همچنان برای دست پیداکردن به نتایج قابل قبول ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول