اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضویت ونزوئلا در شورای امنیت منجر به تقویت صلح جهانی می‌شود

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل می‌گوید عضویت ونزوئلا در شورای امنیت استراتژی‌های جدیدی برای رواج صلح جهانی در پی خواهد داشت.

عضویت ونزوئلا در شورای امنیت منجر به تقویت صلح جهانی می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «ارنستو وانگ» تحلیل‌گر بین‌المللی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که عضویت ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر تقویت نمایندگی آمریکای لاتین در این سازمان، استراتژی‌های جدیدی برای ایجاد صلح در جهان را نیز به همراه دارد.

از دیدگاه این تحلیگر پیوستن ونزوئلا به عنوان عضو غیردائم به شورای امنیت سازمان ملل، به تقویت گسترش صلح جهانی کمک خواهد کرد زیرا این کشور نشان داده که در امر ایجاد رفاه اجتماعی در منطقه آمریکای لاتین پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد که نائل شدن به صلح واقعی در جهان، یکی از چشم‌اندازهای ونزوئلا می‌باشد، نه چشم‌انداز ایالات متحده آمریکا که از صلح صحبت می‌کند اما در عمل بر سر ملت‌ها بمب می‌ریزد، آن‌ها را می‌کشد و در امور داخلیشان دخالت می‌کند.

این کارشناس معتقد است که حضور ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل، نقش آمریکای لاتین و نهادهای یکپارچه‌سازی آن همچون اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور)، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و یا اتحاد بولیواری ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) را در این نهاد را پررنگ‌تر می‌کند.

«وانگ» اظهار داشت که امنیت شهروندی و غذایی نیز بخشی از امنیت ملت‌هایی است که بخشی از جامعه بین‌الملل را تشکیل می‌دهند.

وی اذعان داشت که حمایت روسیه، چین و برخی ملت‌های اروپایی از ونزوئلا مورد تقدیر جوامع جهانی قرار گرفته است؛ علاوه بر این، شایان ذکر می‌باشد که ونزوئلا تنها یک کشور آمریکای لاتینی ساده نیست بلکه یکی از کشورهایی است که سوسیالیسم را در ساختار خود ترویج می‌دهد.

این تحلیلگر بین‌المللی تاکید کرد که اتحاد آمریکای جنوبی با قدرت‌های اوراسیایی در راستای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار سازمان ملل متحد موجب می‌شود که نهاد بین‌المللی جدیدی به وجود آید، اگر چه آمریکا که مقر این سازمان می‌باشد دارای حق امتیاز وتو است.

پیشتر، «ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل از جهانیان درخواست کرده بود که به کشورش اطمینان کنند و تاکید کرد که پیوستن این کشور به شورای امنیت به نخبگان نشان داد که جامعه بین‌الملل به عضویت این کشور در شورای امنیت رای اکثریت می‌دهد زیرا به ساختار شبکه‌ای رسانه‌ای موجود که ادعا می‌کند نماینده سازمان ملل است اعتقادی ندارند. 

به گزارش فارس، ونزوئلا با کسب رای 181 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل، به عنوان عضو غیردائم به شورای امنیت سازمان ملل پیوست؛ نهاد مذکور از ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلستان به عنوان اعضای دائم و دارای حق وتو تشکیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول