اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست اکوادور از آمریکا برای تصویب توافق‌نامه‌هایی پیرامون حقوق کودکان

اکوادور ضمن ارائه طرح‌هایی در جهت بهبود شرایط زندگی کودکان مهاجر غیر‌قانونی تصویب توافق‌نامه‌هایی پیرامون حقوق آنها را از آمریکا درخواست کرد.

درخواست اکوادور از آمریکا برای تصویب توافق‌نامه‌هایی پیرامون حقوق کودکان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مجلس ملی اکوادور از دولت ایالات متحده آمریکا خواست تا با تصویب توافق‌نامه‌های بین‌المللی در جهت حمایت از حقوق کودکان مهاجر غیر‌قانونی که در قطعنامه پیش‌نویس شده توسط «لیندا ماچوکا» نماینده مجلس ملی اکوادور ارائه شده و به امضای 114 عضو مجلس این کشور رسیده موافقت کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: در این طرح آمده است که سیاست‌های مهاجرتی ایالات متحده آمریکا باید اصلاح گردد و کودکان مهاجر غیر‌قانونی مورد بخشش قرار گرفته و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز گردند؛ همچنین از دولت آمریکا تقاضا شده که اقدامات قانونی لازمی را اتخاذ کند که تضمین کننده امنیت و زندگی مناسب و معقول و ایجاد عزت نفس برای کودکان مهاجری که وارد ایالات متحده آمریکا شده‌اند، باشد.

در این طرح پیشنهادی مقرراتی نیز برای جلوگیری از اخراج خودسرانه کودکان مهاجر غیر‌قانونی و یا اسارت اجباری آن‌ها در بازداشتگاه‌ها عنوان شده و از آمریکا خواسته شده است تا با مورد عفو قرار دادن کودکان مهاجر غیر‌قانونی آن‌ها را در پناهگاه‌های مناسب جای دهند.

ماچوکا اظهار داشت: در حال حاضر 53 میلیون مهاجر از آمریکای لاتین در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند که اکوادوری‌ها بزرگترین گروه اقلیت مهاجر را تشکیل داده و 16.4 درصد از کل آن جمعیت را شامل می‌شوند.

به گزارش فارس، از ماه اکتبر سال 2013 (مهر 1392)، تعداد 63 هزار کودک از کشورهای آمریکای مرکزی به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که 60 هزار کودک دیگر نیز تا پایان سال 2014 وارد آمریکا شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول