اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور آرژانتین خواستار رقابتی سالم و سازنده با اپوزیسیون شد

رئیس جمهور آرژانتین طی سخنرانی خود در نمایشگاه بزرگ «تکنوپولیس» اعلام کرد که خواهان رقابتی سالم و سازنده با اپوزیسیون است نه رقابتی که جز ویرانی چیزی به همراه ندارد.

رئیس جمهور آرژانتین خواستار رقابتی سالم و سازنده با اپوزیسیون شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی شرکت در نمایشگاه «تکنوپولیس» این کشور، رهبران اپوزیسیون را برای رقابت با کسانی که در جایگاه بالاتری قرار دارند به چالش کشید؛ وی در این مراسم در مورد سیاست‌های بهداشت، آموزش و پرورش و کار اطلاعاتی را اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه وزارت کار از طریق بیانیه‌ای آمار مشاغل ثبت نشده به عنوان کارمند را 33 درصد اعلام کرده، تصریح کرد در بسیاری از اوقات حزب مخالف قصد دارد دولت را با عنوان مسائلی چون افزایش بیکاری بترساند.

«کریستینا فرناندز» خطاب به کسانی که مردم را با موضوع بیکاری می‌ترسانند اعلام کرد که آرژانتین طی سال‌های اخیر با وجود سیاست شمول اجتماعی، دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری بوده است.

وی از رهبران اپوزیسیون درخواست کرد که با این ابزارها سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین مردم نکنند و خواستار رقابتی سالم در زمینه کار، فعالیت و آبادانی شد، و رقابت از طریق نابود کردن را مذموم خواند و همچنین تاکید کرد باید با کسی وارد رقابت شد که کارها را بهتر انجام می‌دهد نه با کسی که نتایج و دستاوردها را ویران می‌کند.

رئیس جمهور آرژانتین طی سخنرانی خود، پیرامون سیاست‌های اجتماعی همچون توسعه برنامه‌های افزایش جمعیت اطلاع‌رسانی کرد و گفت در نظر دارند برای کودکان و زنانی که دارای شغل نیستند پوشش بیمه ایجاد کنند.

«فرناندز» این سخنان را در میان جمعی از مقامات از جمله «خوان مانسور» وزیر بهداشت، «آلبرتو سیلئونی» وزیر آموزش و پرورش، «آلیسیا کریشنر» وزیر توسعه اجتماعی، «ترزا پارودی» وزیر فرهنگ، «دانیل سیولی» فرماندار «بوینس آیرس»، «فرناندو اسپینوسا» شهردار «لا ماتانسا» و «دبورا خیورخی» وزیر صنعت آرژانتین اعلام کرد.

وی تصریح کرد که در طرح‌های افزایش جمعیت، به کودکان تا سن 19 سالگی و به زنان تا سن 64 سالگی پوشش بیمه اعطا خواهد کرد و اذعان داشت که در حال حاضر در برنامه ایمن‌سازی بدن، 19 واکسن ملی دارند که از این تعداد 13 عدد در طول دولت «کریشنر» رئیس جمهور سابق این کشور ساخته شده‌اند.   

«فرناندز» این نکته را بیان کرد که آمار مرگ و میر کودکان کاهش یافته است؛ در سال 2003 از هر هزار کودک 16.5 درصد جان خود را به علت عدم وجود بهداشت کافی از دست می‌دادند در حالی که امروز این میزان به 10.8 درصد تقلیل پیدا کرده است، وی همچنین بیان کرد که در حال حاضر دیگر هزاران کودک و مادر، جان خود را به علت کمبود بهداشت از دست نمی‌دهند.

رئیس جمهور آرژانتین در مورد سیاست‌های دیگری چون کمک‌هزینه زندگی برای کودکان و زنان باردار صحبت و اعلام کرد که این سیاست‌ها بخشی از روند اجتماعی‌سازی و فرهنگ‌سازی می‌باشند که با ایده مخالفین مبنی بر ناکارآمد بودن دولت و حاکمیت قانون جنگل در آرژانتین مبارزه می‌کنند.

وی در رابطه با این نوع قوانین ناگفته که توسط افرادی که می‌خواهند دولت را کوچک شمارند مطرح شده، تاکید کرد که هدف دولتش اجرای قوانین عدالت و برابری است.

«فرناندز» علاوه بر این خاطرنشان کرد که در ماه مارس سال 2014 (اسفند 92) در حدود 32 کشور برای بررسی طرح ازدیاد جمعیت به آرژانتین آمدند و این کشور آمریکای لاتینی برای همین برنامه از جشنواره «ژنو» جایزه دریافت کرده است؛ وی در این رابطه گفت: جایزه بزرگ‌تری که می‌توانیم به دست آوریم سلامت ملت و نقش آفرینی مردم به عنوان بخشی از جامعه و کشوری آزاد است.

یکی دیگر از محورهای سخنرانی رئیس جمهور آرژانتین اعلام طرح ساخت 500 مهد کودک برای کودکان تا 4 سال در سرتاسر کشور بود، این کار توسط اعضای تعاونی‌هایی که در وزارت توسعه اجتماعی کار می‌کنند صورت خواهد پذیرفت و بخشی از برنامه ارتقا اجتماعی را تشکیل می‌دهد؛ ساخت این مهد کودک‌ها قرار است توسط 15000 تعاونی انجام شود.

وی در زمینه آموزش و پرورش اعلام کرد که وزارت برنامه‌ریزی فدرال منابعی را به 3 دانشگاه ملی از جمله دانشگاه «بوینس آیرس»، «کیلمس» و «سان مارتین» تحویل داده تا به این ترتیب مدارس فنی توسعه یابند.

رئیس جمهور آرژانتین همچنین یادآور شد که قبل از انجام سخنرانی به وسیله ویدئو کنفرانس با «خوسه لوئیس خیوخا» فرماندار «سان خوان» ارتباط برقرار کرده و اتوبان ملی 150 را از این طریق افتتاح کرده؛ علاوه بر این با «مائوریسه کلاس» فرماندار «میسیونس» نیز از همین راه ارتباط برقرار کرده تا بدین وسیله هتل اتحادیه تلویزیون را بازگشایی کند.

وی در پایان سخنرانی خود باری دیگر در مورد مفاهیم بهداشت و سلامت، کار و شمول اجتماعی صحبت کرد و گفت: ما باید همچنان به مبارزه خود ادامه دهیم تا هیچ کس نتواند ما را بترساند و رویاها، آرمان‌ها و امیدهایمان را به یغما برد، ما رویاهای بزرگتری در سر می‌پرورانیم، رویاهایی چون کار، برابری و آرمان‌شهر.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول