اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در راستای کاهش ارزش دلار

بانک مرکزی آرژانتین سقف نرخ سپرده‌های ملی را افزایش داد

بانک مرکزی آرژانتین سقف نرخ سپرده‌های با واحد پول پزو (واحد پول آرژانتین) را افزایش داد تا به این ترتیب پس‌انداز پول ملی را تشویق کند.

بانک مرکزی آرژانتین سقف نرخ سپرده‌های ملی را افزایش داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بانک مرکزی آرژانتینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سقف نرخ سپرده‌های مدت‌دار شهروندان را افزایش داده و این اقدامات در راستای بهبود ابزارهای پس‌انداز پول ملی و گسترش حفاظت از سپرده‌گذاران انجام می‌گیرد. 

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: بانک مرکزی سقف 23 درصد سود سالانه را برای سپرده‌های مدت‌دار تا 350 هزار پزو (معادل 41 هزار دلار) در نظر گرفته است؛ تصمیم مذکور از تاریخ 8 اکتبر (16 مهر 93) اجرایی خواهد شد.

استراتژی جدید بانک مرکزی آرژانتین در جهت تسهیل جایگزین‌هایی برای سپرده‌گذاران کوچک و متوسط و کاهش خرید دلار به کار گرفته شده است. 

دولت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در ماه ژانویه سال جاری (دی 93) محدودیت‌های جدی برای خرید ارز آمریکایی را برداشته بود.

طبق آمار منتشر شده اداره مالیات آرژانتین با ارائه 2.8 میلیون گردش، کمی بیش از یک هزار و 831 میلیون دلار فروش داشته است. 

در دومین روز کاری «آلخاندرو وانولی» رئیس جدید بانک مرکزی آرژانتین، ذخایر ارزی همچنان در سطح میزان ماه‌های اخیر ثابت باقی مانده‌اند، یعنی میزانی بالغ بر 27 هزار و 749 میلیون دلار.

به گزارش فارس، شاخص اصلی سهام در آرژانتین با کاهشی بیش از 8 درصدی روبرو شده بود و «خوان کارلوس فابریگا» رئیس سابق بانک مرکزی از مقام خود کناره گیری کرد؛ رئیس جمهور آرژانتین نیز «آلخاندرو وانولی» از اعضای ارشد تنظیم ارز و اوراق بهادار را جایگزین وی قرار داد.

پیشتر رئیس جمهور آرژانتین برخی شرکت‌های آمریکایی را به تلاش برای سرنگونی دولتش متهم کرده و گفته بود صاحبان برخی از شرکت‌های آمریکایی و آرژانتینی برای سرنگونی دولت بوینس آیرس تلاش می کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول