اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور کلمبیا: شخصا مجوز سفر رهبر فارک به کوبا را صادر کردم

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که خودش شخصا مجوز سفر نماینده ارشد نیروهای مسلح انقلابی (فارک) را به «هاوانا» پایتخت کوبا صادر کرده بود.

رئیس جمهور کلمبیا: شخصا مجوز سفر رهبر فارک به کوبا را صادر کردم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌تیمپو»، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که شخصا برای 2 سفر «رودریگو لوندونیو» معروف به «تیموچنکو» شخص اول نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به «هاوانا» پایتخت کوبا و محل برگزاری مذاکرات صلح مجوز صادر کرده بود و این اقدام در واقع بخشی از استراتژی پیشبرد روند مذاکرات صلح بوده است.

«سانتوس» به این ترتیب اظهارات «خوان کارلوس پینسون» وزیر کشور کلمبیا در روز پنجشنبه پیرامون اعطای چنین امتیازی از سوی دولت به «تیموچنکو» را تایید کرد؛ وی طی حضورش در بیست و سومین کنوانسیون بین‌المللی بیمه که در «کارتاخنا» واقع در شمال کلمبیا برگزار شد خاطرنشان کرد که این تصمیم بخشی از روند عادی مذاکرات است.

با این وجود رئیس جمهور کلمبیا تاکید کرد که مجوز دادن به سفرهای «تیموچنکو» به معنای این نیست که آن‌ها حتی یک میلی‌متر از مواضع خود پایین آمده باشند.

دیدگاه دولت کلمبیا در خصوص این موضوع

1. مذاکراتی که دولت ملی با «فارک» برگزار می‌کند در چارچوب قانون اساسی و با احتیاط‌های لازم در قالب قوانینی که از لحظه اول توافق شده‌اند صورت می‌گیرند.

2. به درخواست دولت، کشورهای ضمانت‌کننده مذاکرات و همراهان، شرایط را برای پیشرفت مناسب روند مذاکرات که در پی پایان دادن به درگیری مسلحانه می‌باشد تسهیل کرده‌اند که رایزنی‌های داخلی «فارک» نیز شامل آن می‌شود.

3. برای شرکت در این جلسات رایزنی «تیموچنکو» 2 بار به «هاوانا» آمده است.

4. هدف از رایزنی مذاکره‌کنندگان «فارک» با «تیموچنکو» تضمین پیشرفت در توافقات بوده است.

5. «تیموچنکو» تا به حال در میز مذاکرات شرکت نکرده و نماینده دولت نیز با وی نشستی نداشته است.

به گزارش فارس، دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) مذاکرات صلح را از سال 2012 در «هاوانا» آغاز کرده‌اند؛ کوبا در تلاش است تا به این درگیری‌های شدید که بیش از 50 سال است کلمبیا گرفتار آن شده پایان دهد.

از زمان شروع درگیری‌ها بین «فارک» و دولت کلمبیا 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول