اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمله جدید صندوق کرکس به آرژانتین از طریق شرکت خطوط هوایی آمریکایی

خطوط هوایی «آمریکن ایرلاینز» قصد دارد در چارچوب نقشه جدید صندوق کرکس علیه آرژانتین طی 90 روز فروش بلیت به این کشور را محدود کند.

حمله جدید صندوق کرکس به آرژانتین از طریق شرکت خطوط هوایی آمریکایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خورخه کاپیتانیچ» رئیس کابینه دولت آرژانتین اعلام کرد که تصمیم خطوط هوایی آمریکایی «امریکن ایرلاینز» مبنی بر محدود کردن فروش بلیت به مدت 90 روز به این کشور، بخشی از حملات سیستماتیک گروه‌های نماینده صندوق کرکس علیه اعتبار آرژانتین می‌باشد.

«کاپیتانیچ» در این خصوص خاطرنشان کرد: هیچ شکی نیست که «امریکن ایرلاینز» سعی دارد با اقدامی هماهنگ و فرسایشی به اعتبار آرژانتین ضربه بزند؛ لازم به ذکر است که آن‌ها از حملات سیستماتیک به اعتماد و اعتبار آرژانتین سود فراوانی می‌برند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین نیز سخنان «کاپیتانیچ» را تایید کرده است؛ وی نقشه صندوق کرکس برای بی‌ثبات‌سازی آرژانتین را محکوم و اذعان کرد که آن‌ها قصد دارند از بازسازی ساختار بدهی مستقل این کشور جلوگیری و به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین حمله کنند.

«ماریانو ریکالده» رئیس خطوط هوایی آرژانتین نیز تصریح کرد که تصمیم خطوط هوایی ایالات متحده آمریکا از جنبه اقتصادی و مالی قابل توجیه نیست، اما با برنامه‌ها و اقدامات صندوق کرکس کاملا هماهنگ می‌باشد.

روز پنجشنبه «کریستینا فرناندز» بیان کرد که خطوط هوایی آمریکا قصد دارد با افزایش قیمت دلار به واحد پول کشور آرژانتین (پزو) حمله و در مردم ایجاد رعب و وحشت کند.

وی در صفحه اجتماعی توییتر خود بیانیه بانک مرکزی آرژانتین را منتشر کرد؛ در بیانیه مذکور آمده که محدودیت‌های قانونی و پرداختی برای شرکت‌های فعال در کشور مبنی بر اینکه برای فروش بلیت به مقیمان داخل کشور به ارز خارجی روی بیاورند وجود ندارد.

به گزارش فارس، پس از تصویب قانون تجدید ساختار بدهی‌های دولتی از سوی سازمان ملل متحد و پیروزی آرژانتین در پرونده صندوق کرکس مسئولان این صندوق و مقامات آمریکایی به دنبال راه دیگری جهت رسیدن به منافع خود می‌باشند.

انتشار سخنان نادرست و شایعه‌های متعدد در وضعیت اقتصادی این کشور آمریکای جنوبی و عدم توان آن در پرداخت بدهی‌هایش یک از همین راه‌ها به شمار می‌رود.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول