اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مرکوسور» خواستار جلوگیری از دستگیری کودکان مهاجر در مرز آمریکا شد

بازار مشترک جنوب (مرکوسور) ضمن دفاع از حقوق بشر خواستار جلوگیری از دستگیری کودکان مهاجر در مرز و آزادی آنان شد.

«مرکوسور» خواستار جلوگیری از دستگیری کودکان مهاجر در مرز آمریکا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) از طریق بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به کودکان مهاجری که در مرز ایالات متحده آمریکا دستگیر شده‌اند ابراز کردند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: این بیانیه توسط کشورهای عضو «مرکوسور» (آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا) و شرکای آن‌ها (شیلی، پرو، بولیوی، کلمبیا و اکوادور) امضا شده است.

«مرکوسور» در بیانیه مذکور پیوستن به خانواده را به عنوان تضمینی برای رفاه کودکان و نوجوانان مهاجر خواستار شده، تا به این ترتیب مامورین مرزی برای تضمین اجرای حقوق بشر به تدابیر دیگری چون دستگیری کودکان متوسل نشوند.

این بیانیه همچنین بر موضوع حقوق بشر کودکان و نوجوانان مهاجر که در دیگر مجامع بین‌المللی نیز مطرح شده تاکید کرد و به طور ویژه درخواست کرده که از دستگیری آن‌ها تنها به علت مهاجرت خودداری کنند.

«مرکوسور» همچنین از آمریکا، نهادهای چندجانبه و جامعه بین‌الملل خواست تا جهت حمایت از تلاش‌های ال‌سالوادور، گواتمالا و هندوراس با این کشورها همکاری کنند؛ کشورهای مذکور در حال حاضر تلاش خود را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی متمرکز ساخته‌اند.

به گزارش فارس، طبق گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در ماه آگوست (شهریور 93)،از ماه اکتبر سال 2013 (مهر 1392) نزدیک به 63 هزار کودک بدون داشتن مدرک شناسایی و همراهی والدینشان که اکثرا از آمریکای مرکزی هستند به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول