اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاهش مهاجرت کودکان آمریکای مرکزی به آمریکا

طبق مطالعات و بررسی‌های اخیر آمار کودکان هندوراسی، گواتمالایی و ال‌سالوادوری که بدون همراهی خانواده‌های خود به آمریکا مهاجرت می‌کنند کاهش یافته است.

کاهش مهاجرت کودکان آمریکای مرکزی به آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نمایندگان گواتمالا، بلیس، کانادا، کاستاریکا، ال‌سالوادور، ایالات متحده آمریکا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما و جمهوری دومینیکن طی نشستی 2 روزه سیاست‌های مهاجرتی منطقه‌ای را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که در روزهای اخیر آمار کودکانی که بدون همراهی خانواده‌هایشان به ایالات متحده آمریکا مهاجرت می‌کنند به میزان 40 درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «اُسکار پادیا» معاون وزیر امور خارجه گواتمالا در این خصوص خاطرنشان کرد: ما در بررسی‌های خود بین ماه‌های ژوئن تا جولای سال جاری (تیر و خرداد) شاهد کاهش قابل توجهی در آمار مهاجرت کودکان زیر سن قانونی به آمریکا بوده‌ایم؛ وی هم‌چنین تاکید کرد که آمار ارائه شده مورد تایید مقامات آمریکایی و کنسولگری گواتمالا می‌باشد.

«دیانا وایادارس» معاون وزیر امور خارجه هندوراس نیز طی این نشست منطقه‌ای که در وزارت امور خارجه گواتمالا برگزار شد در خصوص کودکان و نوجوانان مهاجر اعلام کرد که شمار کودکان زیر سن قانونی که بدون خانواده‌هایشان به آمریکا سفر می‌کنند به میزان زیادی کاهش یافته است.

وی با این وجود از همه دولت‌های منطقه دعوت کرد که تمام قدرت خود را به کار گیرند و تلاش کنند طی ماه‌های آینده کمپین گسترده‌ای در کشورهای آمریکای لاتین در خصوص این مسئله برگزار کنند.

‌«وایادارس» هم چنین اضافه کرد که با همتای گواتمالایی خود مشغول کار روی این موضوع هستند و دستورالعمل‌های لازم را به دولت‌های خود ارائه می‌کنند.

نشست مذکور روز 28 آگوست (6 شهریور) در وزرات امور خارجه گواتمالا آغاز شد؛ کنفرانس منطقه‌ای مهاجرت نیز با موضوع «به سوی یک مکانیسم منطقه‌ای برای محافظت یکپارچه از کودکان و نوجوانان مهاجر» در همین مکان برگزار شد.

به گزارش فارس، طبق آمار دولت آمریکا 63 هزار کودک که اکثرشان از گواتمالا، هندوراس و ال‌سالوادور هستند از ماه اکتبر سال 2013 (مهر 1392) به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول