اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دفاع آرژانتین:

سفارت آمریکا بدنبال ایجاد ناامنی در آرژانتین است

«آگوستین روسی» وزیر دفاع آرژانتین در مصاحبه‌ای افشا کرد این روزها گروهی با هدف ایجاد اختلال و ناامنی در کشور فعال هستند که از همه نظر توسط سفارت آمریکا در آرژانتین پشتیبانی می‌شوند.

سفارت آمریکا بدنبال ایجاد ناامنی در آرژانتین است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، پس از آنکه «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی سخنانی نسبت به وجود اقدامات خرابکارانه علیه دولت این کشور هشدار داده و آن‌ها را محکوم کرد، «آگوستین روسی» وزیر دفاع این کشور نیز طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «پرنسا لاتینا» اعلام کرد که این روزها گروهی با هدف ایجاد اختلال و ناامنی در کشور فعال هستند که از همه نظر توسط سفارت آمریکا در آرژانتین پشتیبانی می‌شوند.

«روسی» در ادامه گفت: کاملا روشن است که در این مدت آرژانتین از سوی مقامات صندوق کرکس، دادگاه آمریکا و سفارت این کشور در آرژانتین مورد حملات توهین‌آمیزی قرار گرفته است که همگی در تلاشند آرامش و امنیت موجود در کشور ما را به خطر بیاندازند.

وی در این خصوص به حکم اخیر «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس نیز اشاره‌ای کرد که طی آن آرژانتین به دلیل عدم اطاعت از حکم «گریسا» (مبنی بر پرداخت بدهی صندوق کرکس قبل از تمام بدهی‌های دیگرش) موظف به پرداخت جریمه‌ای سنگین شده بود.

به گفته «روسی» حکم‌های صادر شده از سوی «گریسا» همگی سعی در شدت دادن اختلاف‌های موجود به نفع صندوق کرکس دارند تا جایی که چندی پیش یکی از مقامات این صندوق از دادگاه کالیفرنیا درخواست کرده بود تا اموال شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین را در بانک‌های آمریکایی مسدود کند.

وزیر دفاع آرژانتین در بخشی از سخنانش تأکید کرد که گروه‌های آرژانتینی اجیر شده از سوی آمریکا سعی دارند به پشتیبانی همین اقدامات در بازار داخلی اختلال ایجاد کرده و ارزش «پزو» (واحد پول آرژانتین) را کاهش دهند.

«روسی» همچنین ضمن اشاره به ادامه حمایت تمامی اعضای دولت آرژانتین از رئیس جمهور خود خاطرنشان کرد: ما به خوبی می‌دانیم آرژانتین در حال دست و پنجه نرم کردن با رگباری از اقدامات خرابکارانه است ولی مسئله مهم آن است که دولت به کمک ملت آرژانتین هیچ‌گاه حاضر نیست شرافت، حاکمیت و استقلال خود را تسلیم دشمنان خود کند؛ پس تا آخرین مرحله مقاومت خواهد کرد.

وی افزود که حوادث رخ داده همگی حاکی از گنجایش بالای سیاسی و نیروی بسیج و هماهنگی ملی آرژانتین دارد.

به عقیده «روسی» هیچ فضای سیاسی دیگری در این سطح فعالیت و ستیزه جویی و مقاومت خصوصاً از جانب قشر جوان در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول