اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پورمعین در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مراحل چهارگانه انس با قرآن/ کسی که به مرحله «عمل» برسد با قرآن مأنوس است

یکی از مدرسان قرآن کریم با اشاره بر لزوم طی 4 مرحله برای تحقق انس عمومی با قرآن، گفت: کسی که بتواند عمل به دستورات قرآن کریم را در زندگی خود به محقق کند با قرآن انس گرفته است.

مراحل چهارگانه انس با قرآن/ کسی که به مرحله «عمل» برسد با قرآن مأنوس است

«محمدرضا پورمعین» مسئول تشکیل مجمع خادمان قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم تعریف مناسب از انس عمومی با قرآن کریم اظهار داشت: انس عمومی با قرآن برای اقشار مختلف باید تعریف مناسبی داشته باشد تا بتوانیم انس عمومی با قرآن کریم را محقق سازیم.

تسلط بر روخوانی آیات الهی به معنای انس با قرآن نیست

وی با بیان اینکه برای رسیدن به انس عمومی با قرآن کریم باید چهار مرحله را طی کرد، ادامه داد: در مرحله نخست باید افراد را با قرآن آشنا کرد یعنی باید ویژگی‌های آیات الهی و اهمیت شناخت آنها را معرفی کنیم اما متأسفانه هم‌اکنون به بخش‌ها و رشته‌های خاصی توجه می‌شود که این امر مخرب است.

پورمعین با انتقاد از توجه به یکی از رشته‌های قرآنی، افزود: متأسفانه هم‌اکنون کسی که به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم تسلط دارد، فکر می‌کند که با قرآن انس گرفته در حالی که شناخت و توانایی خواندن قرآن کریم نخستین مرحله برای رسیدن به انس عمومی با قرآن است.

وی فهم قرآن کریم را دومین مرحله تحقق انس عمومی با قرآن عنوان کرد و گفت: اگر آیات قرآن را به شیوه‌ای بخوانیم که از معانی آن درک و فهم صحیحی داشته باشیم، می‌توانیم به انس عمومی با قرآن نزدیک‌تر شویم بر همین اساس پس از شناخت قرآن باید فهم درستی از کلام الهی داشت.

عمل به کلام الهی را در زندگی جاری سازیم

پورمعین با بیان اینکه یقین به آیات قرآن کریم ما را در تحقق انس عمومی با قرآن یاری می‌کند، ادامه داد: پس از اینکه به آیات قرآن ایمان آوردیم و آن را راهنمای زندگی خود قرار دادیم باید به آنها عمل کرده تا بتوانیم ادعا کنیم که با قرآن مأنوس هستیم.

مسئول تشکیل مجمع خادمان قرآنی کشور با اشاره به اهمیت عمل به دستورات الهی، تصریح کرد: کسی که بتواند چهار مرحله آشنایی، فهم، یقین و عمل به دستورات قرآن کریم را در زندگی خود به کار گیرد با قرآن انس گرفته است بنابراین برای تحقق انس عمومی با قرآن کریم باید به این چهار مرحله توجه جدی کنیم.

پورمعین با بیان اینکه بیش از یک‌سوم آیات قرآن به زندگی روزمره انسان اشاره دارد، گفت: برای انس عمومی با قرآن باید این آیات را در زندگی خود به کار گیریم و روزانه علاوه بر خواندن و فهم آیات الهی به آنها نیز عمل کنیم تا یکی از مطالبات رهبری را محقق سازیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول