اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران:

تحقق فهم عمومی قرآن مستلزم ایجاد انگیزه‌ برای مردم است

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران با اشاره به اینکه هر برنامه‌ای نیازمند خواست مردم است، گفت: تولید محتوای ساده، قابل فهم و متناسب با تخصص‌های مختلف مردم باعث ایجاد انگیزه عمومی برای فهم قرآن کریم خواهد شد.

تحقق فهم عمومی قرآن مستلزم ایجاد انگیزه‌ برای مردم است

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس «فهم عمومی قرآن کریم» و راه‌های نهادینه کردن آن موضوع گفت‌وگوی این هفته خبرگزاری فارس با کارشناسان قرآن کریم است که در این گزارش گفت‌وگوی فارس با «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران را در این زمینه با هم می‌خوانیم.

هر چه انس با قرآن بیشتر شود استحکام درونی نظام بالا می‌رود

قربانی در خصوص منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های قرآنی به عنوان فعالیت راهبردی یاد کردند و هر چه انس با قرآن در جامعه بیشتر شود استحکام درونی نظام بیشتر و توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید در خصوص تحقق منویات رهبری و ایجاد علاقه در مردم برنامه‌ریزی کنند

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی کلان در خصوص منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب گفت: باید در خصوص تحقق منویات قرآنی رهبری برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که این کار وظیفه کمیسیون آموزش عمومی است، البته باید کمیسیون تبلیغ و ترویج هم در راستای ایجاد علاقه و انگیزه در بین عموم مردم برنامه‌ریزی کند تا با اجرای این برنامه‌ها شاهد افزایش فهم قرآن در جامعه باشیم.

فهم قرآن نیازمند تولید محتوای ساده و قابل فهم است

قربانی فهم قرآن را نیازمند تولید محتوا‌ی ساده و قابل فهم برای گروه‌های مختلف دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما کار تحقیقاتی چندانی برای تولید محتوای قرآنی قابل فهم صورت نگرفته، البته کتب گوناگونی در این راستا نگارش شده اما باید موضوعات قرآنی برای طیف‌ها، گروه‌های سنی و یا حتی تخصص‌های مختلف استخراج شود تا با استفاده از رهنمود‌های قرآن انس و فهم عمومی در جامعه ایجاد شود.

بالا بردن فهم عمومی قرآن نیازمند همکاری رسانه‌ها است

این قاری قرآن کریم بالا بردن فهم عمومی قرآن را نیازمند همکاری رسانه‌ها دانست و گفت: برای بالا بردن انس و فهم عمومی قرآن کریم باید رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشد، البته نباید این کار به رادیو و شبکه قرآن محدود شود بلکه ضروری است همه شبکه‌های صدا و سیما در راستای تحقق منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب خصوصاً فهم عمومی قرآن کریم بسیج شوند.

خواست و همکاری مردم مهم‌ترین عامل برای بالا بردن فهم عمومی قرآن است

قربانی همه این برنامه‌ها را نیازمند خواست و همکاری مردم دانست و گفت: برنامه‌ریزی و کار هنگامی مفید است که مردم از آنها استفاده کنند پس ایجاد علاقه و انگیزه در بین مردم و همچنین خواست و تلاش آنها برای استفاده از مفاهیم کاربردی قرآن مهم‌ترین عامل برای افزایش فهم عمومی قرآن کریم است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول