اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور ونزوئلا:

آمریکا قصد دارد استراتژی تقسیم مردم را در ونزوئلا اعمال کند

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که دولت ایالات متحده آمریکا قصد دارد در ونزوئلا نیز مانند سوریه، عراق و اوکراین استراتژی‌های تقسیم مردم را اعمال کند تا دولت را براندازد.

آمریکا قصد دارد استراتژی تقسیم مردم را در ونزوئلا اعمال کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی برگزاری مراسم یادبود نهمین سالگرد فرمان استراتژیکی عملیاتی نیروی مسلح ملی اعلام کرد که آمریکا با ایجاد گروه‌های متخاصم و ادامه تدابیر همیشگی قصد دارد اتحاد ملت‌ها را بی‌ثبات کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «نیکلاس مادورو» در این خصوص خاطرنشان کرد که ونزوئلا هدف حمله نیروهای داخلی طرفدار امپریالیست شده بود، نیروهایی که در نقاط دیگر توانسته بودند به هدف خود مبنی بر آسیب رساندن به ملت‌ها دست پیدا کنند. 

وی ضمن انتقاد از استراتژی‌های گروه‌های اپوزیسیون ونزوئلا تاکید کرد که این گروه‌ها که توسط دولت آمریکا حمایت می‌شوند هدفشان ایجاد گروه‌های متخاصم و آغاز روند تقسیم ونزوئلا می‌باشد، دقیقا همان اتفاقی که برای سوریه رقم زدند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند همان کار را در ونزوئلا نیز انجام دهند. سوریه را مملو از باندها و گروه‌های تروریستی کردند، گروه‌هایی که کاملا از سوی دولت‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به طور اخص دولت آمریکا از نظر مالی تامین می‌شوند؛ و آن دولت‌ها چه کردند؟ یک هیولای بزرگ ساختند که توسط امپریالیسم آمریکایی و سازمان «ناتو» از نظر تسلیحاتی تجهیز و پشتیبانی می‌شد.

این سخنان پس از آن مطرح شدند که برخی از رهبران اپوزیسیون در نخستین ماه‌های سال 2014 فراخوان برگزاری اعتراض‌های متعددی را در چارچوب استراتژی «خروج» دادند که به وسیله گارد ملی ونزوئلا شناسایی و خنثی شدند.

به گزارش فارس، ونزوئلا در ماه‌های اخیر صحنه تظاهرات‌های متعدد ضد دولتی بوده که طبق گفته «نیکلاس مادورو» فرماندهی آن برعهده حزب راست افراطی این کشور که از حمایت آمریکا برخوردار بوده می‌باشد و هدف از این اقدامات فراهم آوردن امکان کودتا علیه این کشور آمریکای لاتینی بوده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول