اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت ونزوئلا از سوریه در سازمان ملل

ونزوئلا در نشستی از سوی جامعه بین‌الملل در سازمان ملل متحد به منظور پایان دادن به خشونت‌ها و درگیر‌یها و ایجاد یک صلح پایدار در سوریه، حمایت خود را از این کشور عربی نشان داد.

حمایت ونزوئلا از سوریه در سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خورخه والرو» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد در ژنو گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا نسبت به وضعیت بحرانی سوریه ابراز تاسف کرده و همبستگی خود با مردم و دولت مشروع «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور را اعلام کرده است.

بیانیه‌ای طی 27 نشست منظم شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس در این خصوص ایجاد شد.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: در این نشست در سازمان ملل متحد، طی ارائه یک گزارش از کمیسیون تحقیق مستقل بین‌المللی درباره جمهوری عربی سوریه، رسیدگی به وضعیت این کشور به عنوان یکی از مسائل حقوق‌بشری که ملزم به توجه شورا بوده، مطرح شد.

«والرو» با توجه به گزارش ارائه شده توسط «پابلو پین ایرو» رئیس کمیسیون تحقیق مستقل بین‌المللی اعلام کرد: دولت ونزوئلا خواهان توجه به مسئله عدم تعادل در این کمیسیون بوده و نسبت به اینکه اتهامات جدی بر اساس احتمالات و ادعاهای نادرست و بی اساس در برابر یک دولت انتشار می‌یابد، ابراز نگرانی خود را ابراز کرد.

سفیر ونزوئلا ضمن ادای تاسف در کشته شدن هزاران سوری طی درگیری‌ها هشدار داد، کسانی که خشونت‌های تروریستی در این کشور عربی اعمال می‌کنند، مسلح، با تامین بودجه کافی و آموزش‌دیده توسط قدرت‌های خارجی در تلاش برای سرنگونی دولت سوریه هستند.

نماینده ونزوئلا تاکید کرد که برای مبارزه با تروریسم در سوریه بایستی از دولت، احترام به استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت صورت گیرد.

وی گفت: دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از دستکاری‌های رسانه‌ای در انتشار وقایع سوریه انتقاد و ابراز تاسف کرد.

والرو در ادامه متذکر شد: ونزوئلا اراده سیاسی دولت سوریه را که طی ماه‌های اخیر اصلاحات دموکراتیک قابل توجهی انجام داده و مشروعیت دولت این کشور بار دیگر، اخیرا توسط حضور پرشور مردم در انتخاباتی آزاد و شفاف به اثبات رسیده، را به رسمیت می‌شناسد.

والرو در آخر گفت: ونزوئلا امیدوار است تا راه حل‌های مسالمت‌آمیزی برای حل بحران سوریه ایجاد شده و کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان و آوارگان سوری مورد توجه جوامع بین‌المللی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول