اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش بولیوی برای گسترش طرح‌های صنعتی در این کشور

دولت بولیوی اعلام کرد: به منظور تلاش برای گسترش طرح‌های صنعتی، میزان سرمایه‌گذاری‌ها را در این زمینه هر سال افزایش خواهد داد.

تلاش بولیوی برای گسترش طرح‌های صنعتی در این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ترزا مورالس» وزیر توسعه تولیدی بولیوی با ارائه چکیده‌ای از دستاوردها و چالش‌های فرآیند طرح‌های صنعتی بولیوی بیان کرد که دولت این کشور قصد دارد تا میزان سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه پروژه‌های صنعتی را هر سال تا سال 2025 به میزان 1.2 میلیارد دلار افزایش دهد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «ترزا مورالس» افزود، پیاده‌سازی استراتژی این سرمایه‌گذاری‌ها در بولیوی موجب افزایش طرح‌های صنعتی به میزان 16 تا 27 درصد می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌ای که از طریق صنعت هیدروکربن تولید می‌شود به صندوقی اختصاص می‌یابد که برای تولید صنعتی در سال 2012 به منظور تامین مالی پروژه‌های صنعتی کوچک و متوسط ​​تأسیس شده است.

دولت بولیوی تأکید قابل توجهی بر افزایش طرح‌های صنعتی در این کشور دارد.

در طول چند ماه گذشته دولت بولیوی چندین پروژه را در راستای تلاش‌های خود برای گسترش طرح‌های صنعتی به راه انداخته که به تعدادی از این موارد در زیر اشاره می‌شود.

20 دسامبر2013: دولت بولیوی نخستین ماهواره مخابراتی خود را به کمک متخصصان چینی توسط موشک چینی A به فضا پرتاب کرد؛ به گفته آژانس فضایی بولیوی، عواید حاصل از خدمات ارائه شده توسط ماهواره «توپاک کاتاری» در هر سال نزدیک به 20 میلیون دلار می‌باشد که این ماهواره از ماه آوریل شروع به ارائه خدمات تجاری خود کرده است.

2 ژانویه 2014: اولین مزرعه بادی بولیوی تأسیس شد که توان تولید 3 مگاوات انرژی را در هر ساعت برای جوامع محلی در این کشور دارا می‌باشد.

3 ژانویه 2014: اولین کارخانه تولید کاغذ در بولیوی راه‌اندازی شد که انتظار می‌رود این کارخانه هر سال 15 هزار تن کاغذ تولید کند که به طور عمده به سوی بازارهای داخلی هدایت می‌شود.

24 فوریه 2014: اولین کارخانه لیتیوم با ظرفیت تولید 1 هزار باتری در روز در بولیوی راه‌اندازی شد و دولت این کشور متعهد شد که میزان 900میلیون دلار را برای سرمایه‌گذاری در این بخش اختصاص دهد.

30 می 2014: فاز اول سیستم ماشین‌های الکتریکی برای اتصال «لاپاز» پایتخت بولیوی به شهرهای اطراف مانند «ال آلتو» تکمیل شد؛ در ماه جولای 450 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری جهت گسترش سیستم ماشین‌های الکتریکی و بهبود اتصال شهرهای لاپاز و ال آلتو در نظر گرفته شد.

5 آگوست 2014: 23 میلیون دلار در راه مناقصه بین‌المللی به منظور ساخت تونل اختصاص داده شد.

12سپتامبر 2014 : یک پالایشگاه نفت در ایالت «کوچابامبا» افتتاح شد که به کاهش واردات دیزلی کمک می‌کند.

پالایشگاه جدید توان پردازش 12 هزار و 500 بشکه نفت خام را در هر ماه داراست که بولیوی را قادر به ذخیره 198 میلیون دلار در سال در واردات دیزلی می‌کند.

16سپتامبر 2014: بزرگراهی راه‌اندازی شد که برای توسعه اتصال جاده‌ها در بخش‌های «کوچابامبا» و «سانتاکروز» می‌باشد؛ میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بولیوی در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده اما تنها 10 درصد از این جاده‌ها بازسازی شده‌اند که بولیوی پایین‌ترین نرخ  را در این زمینه در آمریکای لاتین دارا می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول