اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

توسعه انرژی هسته‌ای در بولیوی

معاون رئیس‌جمهور بولیوی از تصمیم دولت برای آغاز پروژه‌ای با هدف توسعه انرژی هسته‌ای در این کشور خبر داد.

توسعه انرژی هسته‌ای در بولیوی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «آلوارو گارسیا لینرا» معاون رئیس جمهور بولیوی طی مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: دولت بولیوی قصد دارد برنامه‌ای را به مرحله اجرا درآورد که در پیشرفت این کشور از لحاظ انرژی هسته‌ای نقش بسزایی دارد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «گارسیا لینرا» در مراسم اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی گاز و انرژی در «سانتاکروز» بیان کرد: استفاده از انرژی هسته‌ای یک تعهد است و ما از لحاظ علمی و فنی ملزم هستیم که به توسعه این نیروی برگرفته از طبیعت به منظور پیشرفت و آبادانی کشور خود بپردازیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تور اخیر خود در آمریکای لاتین هنگامی که به کشور بولیوی وارد شد در زمینه توسعه و گسترش انرژی هسته‌ای طرح‌هایی را به «اوو مورالس» ارائه داد که توسط وی مورد تأیید قرار گرفت.

در این طرح‌ها برای افزایش کارایی و بهره‌وری متخصصین در حوزه انرژی آموزش‌های جامعی نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، بولیوی از ماه می سال گذشته تاکنون به همکاری با آرژانتین در حوزه انرژی هسته‌ای پرداخته و برای دریافت مشاوره‌های فنی در این زمینه درخواست‌هایی به فرانسه ارسال کرده است.

طرح اولیه‌ی هسته‌ای شدن بولیوی نخستین‌بار در ژانویه 2014 مطرح و با حمایت آرژانتین، کارشناسان بولیویایی برای آموزش‌های مربوطه راهی بوینوس‌آیرس شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول