اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد:

رئیس جمهور سابق کلمبیا حمله به سوسیالیسم در آمریکای لاتین را رهبری می‌کند

وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرده که رئیس جمهور سابق کلمبیا در تلاش برای حمله به روند سوسیالیسم در آمریکای لاتین است و این برنامه را رهبری می‌کند.

رئیس جمهور سابق کلمبیا حمله به سوسیالیسم در آمریکای لاتین را رهبری می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «میگل رودریگز توررس» وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا جنبش‌های پیرامون بی‌ثبات‌سازی روندهای سوسیالیستی در آمریکای لاتین را رهبری می‌کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «توررس» در این خصوص خاطر نشان کرد که  رئیس جمهور سابق کلمبیا درها را به روی یک لابی سیاسی بین گروه‌های تروریستی در ونزوئلا و قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا باز کرده که هدفش تضعیف انقلاب بولیواری می‌باشد که توسط «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا آغاز شده است.

وی در بیانات خود ضمن معرفی «اوریبه» به عنوان پدر شبه‌نظامی‌گری تصریح کرد: به گفته «لورنت ساله» یکی از 2 جوان حاضر در ویدئو و استنادات دولت ونزوئلا، هدف «اوریبه» ایجاد گروه‌های تروریستی در آرژانتین،‌ بولیوی، اکوادور و دیگر کشورهایی بود که جنبش‌های اجتماعی را برای ایجاد سوسیالیسم راه‌اندازی کرده‌اند.

مصاحبه انجام شده با این مقام ونزوئلایی در راستای ویدئویی که روز گذشته منتشر شد و 4 هدف گروه‌های اپوزیسیون برای بی‌ثبات‌سازی دولت را نشان می‌داد صورت گرفت.

اگر دولت ونزوئلا موفق نشده بود این توطئه را خنثی کند، در ماه اکتبر (مهر 93) اپوزیسیون در 4 نقطه از «تاچیرا» ایالتی واقع در غرب کشور و هم‌مرز با کلمبیا شورش می‌کرد.

در همین هفته اولین ویدئو از 2 جوان عضو اپوزیسیون منتشر شد که اعلام کرده‌اند از خارج قصد ایجاد عملیات گسترده تروریستی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را داشته‌اند؛ آن‌ها همچنین اذعان کرده‌اند که از «اسکار آریاس» رئیس جمهور سابق کاستاریکا و «بیسنته فاکس» رئیس جمهور سابق مکزیک تاثیر می‌گرفته‌اند.

تحقیقات دراین زمینه همچنان ادامه دارند و انتظار می‌رود که دادستان کل ونزوئلا با اسناد و مدارک موجود به زودی روند دادرسی این مورد را به انجام برساند.

انتشار دومین ویدئو از افشاگری خرابکاری اپوزیسیون ونزوئلا

دولت ونزوئلا روز گذشته دومین ویدئوی مرتبط با شواهد جدید اقدامات تروریستی توسط عاملین اپوزیسیون علیه دولت این کشور را منتشر کرد.

در این ویدئوی 7 دقیقه‌ای «لورنت ساله» و «گابریل بایس» در مورد اجرای اقدامات مخرب در ایالت «تاچیرا» و در مرز با کلمبیا صحبت می‌کنند.

در فیلم ویدئویی منتشر شده برنامه‌هایی جهت ایجاد ناآرامی و اغتشاش در کشور با 4 هدف‌گذاری اعلام شده‌اند: حمله به یک مرکز بیمه،‌ یک پارکینگ مخازن حمل سوخت، یک مرکز سیاسی و یک بانک عمومی.

آن‌ها به این موضوع نیز اشاره می‌کنند که اپوزیسیون قصد دارد با رهبر یک باند جنایتکار در ایالت «تاچیرا» درگیری ایجاد کند تا بدین ترتیب بینشان خشونت صورت بگیرد تا بعدا از آن به عنوان یک نقشه سیاسی استفاده کنند؛ «ساله» از این اقدام به عنوان یک «پاک‌سازی اجتماعی» یاد کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: من این اقدام را عقب انداخته‌ام،‌ این بازی قرار بود قبل از انتخابات شهرداری «سان کریستوبال» مرکز ایالت «تاچیرا» انجام شود.

در ویدئوی مذکور به طراحی حمله به «خوسه بیلما مورا» فرماندار ایالت «تاچیرا» نیز اشاره شده است؛ آن‌ها همچنین تصمیم دارند در نقاط مختلف کشور بمب‌های انفجاری کار بگذارند.

به گزارش فارس، روز سه‌شنبه ویدئویی دیگر از همین 2 جوان که به اتهام انجام اقداماتی علیه امنیت ملی از کلمبیا اخراج شده‌اند منتشر شد که در آن طرح‌های خشونت‌آمیز خود را اعلام می‌کنند که شامل استفاده از مواد منفجره در اعتراضات خیابانی می‌شود.

ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که هدفش ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در دولت و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بود.

خوشبختانه به کمک تدابیر مؤثر و مفید دولت ونزوئلا و همبستگی و اتحاد بالای مردم این کشور آمریکای جنوبی عوامل این فتنه ناکام مانده و به هدف خود دست نیافتند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول