اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا خواستار برقراری صلح در عراق شد

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد اقدامات تروریستی و افراط‌گرانه علیه مردم عراق را محکوم کرد و خواستار برقراری صلح در این کشور شد.

ونزوئلا خواستار برقراری صلح در عراق شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خورخه بالرو» نماینده دائمی ونزوئلا در مقر سازمان ملل متحد در «ژنو» (شهری در سوئیس) به نمایندگی از دولت بولیواری کشور خود اقدامات تروریستی را که در حال حاضر در عراق صورت می‌گیرد محکوم کرد و خواستار برقراری مجدد صلح در این کشور شد.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: طی جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر که موضوع وضعیت خشونت تروریستی موجود در عراق را بررسی می‌کرد قطعنامه‌ای با عنوان وضعیت حقوق‌بشر در عراق تصویب شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل که ونزوئلا یکی از 47 عضو آن می‌باشد به وسیله این سند خشونت‌ها و سوء استفاده‌های صورت گرفته از حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل را که در نتیجه اقدامات تروریستی به ملت عراق تحمیل شده محکوم کرده است.

نماینده دائم ونزوئلا در این سازمان اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی علیه گروه‌های قومی و مذهبی در عراق را که موجب آواره، بی‌خانمان و کشته شدن هزاران تن از مردم بی‌گناه شده به شدت مورد انتقاد قرار داد.

«بالرو» تصریح کرد: عوامل زیاد و پیچیده‌ای منجر به بروز بحران فعلی در عراق شده‌اند؛ تعجب‌آور است که در این مبارزه اشاره‌ای به رابطه موجود بین آنچه که امروز در عراق اتفاق می‌افتد و حمله آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور در سال 2003 (1381) نمی‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که طی بیش از 10 سال جنگ داخلی در این کشور پرورش یافته و نهادها و نیروهای مسلح آن از هم پاشیده شده که این امر باعث به وجود آمدن هرج و مرج شده و جان میلیون‌ها نفر را گرفته است.

ونزوئلا اعلام کرد که افرادی با نام حقوق‌بشر در این کشور مداخله می‌کنند تا موقعیت‌های استراتژیکی و ذخایر غنی نفتی عراق را به دست بگیرند؛ لازم به ذکر است که کسانی که امروز خشونت تروریستی را در عراق اعمال می‌کنند حامیان همان قدرت‌های خارجی هستند که سعی داشتند دولت سوریه را براندازند.

در این جلسه ویژه نماینده ونزوئلا، شورای حقوق‌بشر را تشویق کرد که یک برنامه صلح را طرح‌ریزی کند تا بتواند به اقدامات تروریستی در خاک عراق پایان دهند و همبستگی جامعه بین‌الملل را برای بازسازی مجدد عراق از طریق حفاظت از تمامیت ارضی و ترکیب قومی – مذهبی این کشور ترویج دهد.

«خورخه بالرو» تاکید کرد که دولت بولیواری ونزوئلا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به راه حلی صلح‌آمیز برای بحران عراق دست پیدا کند.

وی گفت: ما امیدواریم که این کشور ثبات سیاسی و صلح خود را بازیابد.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه ونزوئلا پیشتر نیز با صدور بیانیه‌ای اقدامات تجاوزگرانه تروریست‌ها در عراق را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول