اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جنبش «همبستگی با کوبا» خواستار اخراج سازمان دولتی آمریکایی از پرو شد

جنبش پرویی «همبستگی با کوبا» در حمایت از دولت کوبا نسبت به اقدامات مداخله‌جویانه سازمان آمریکایی توسعه بین‌المللی (یو اس اید) در این کشور خواستار اخراج این سازمان از پرو شد.

جنبش «همبستگی با کوبا» خواستار اخراج سازمان دولتی آمریکایی از پرو شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، جنبش پرویی «همبستگی با کوبا» ضمن ابراز تمایل جهت همبستگی بیشتر با این کشور اقدامات مداخله‌جویانه سازمان «یو اس اید» در کوبا و سوء استفاده این سازمان از جوانان پرویی در جهت منافع خود و ایجاد تشنج در کوبا را محکوم کرده و از این رو خواستار اخراج آن از پرو نیز شد.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: این جنبش اعتراض خود را از فعالیت‌های ایالات متحده آمریکا در دخالت در امور داخلی یک کشور اعلام کرده و همچنین خواستار مجازات شهروندان پرویی شد که در پروژه تخریب انقلاب کوبا توسط این سازمان شرکت داشته‌اند.

جنبش پرویی «همبستگی با کوبا» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئله‌ای که برای ما بسیار تأسف برانگیز است، شرکت جوانان کشورمان در این پروژه می‌باشد؛ متأسفانه بعضی از آن‌ها مانند «خایمه سئاوردا» مشاور وزیر آموزش دارای مناصب دولتی نیز هستند.

این جنبش همچنین خواستار بررسی بیشتر مسئله و یافتن و مجازات تمامی دست‌اندر‌کاران این کشور در پروژه کوبا نیز شد.

در بخشی از این بیانیه تأکید شده بود که فعالیت‌های سازمان «یو اس اید» در پرو با توجه به سابقه‌شان در سازمان سیا باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد، فعالیت‌هایی که همگی هدف ایجاد فتنه و کودتا در دیگر کشورها را مانند کوبا، بولیوی، اکوادور و ونزوئلا دنبال می‌کند.

به گزارش فارس، آمریکا همواره در پی برقراری سلطه خود بر کوبا بوده و حتی پس از پیروزی انقلاب کوبا و استقلال این کشور هنوز به دنبال راه حلی برای تغییر و براندازی دولت انقلابی این کشور می‌باشد که راه‌اندازی پروژه «زون زونئو» نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌رود.

پروژه «زون زونئو» از سوی آژانس آمریکایی کمک به توسعه بین‌المللی موسوم به «یو اس اید» با هدف ایجاد بی‌نظمی و بی‌ثباتی در کوبا ایجاد و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول