اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دستور دادگاه عالی انتخابات برزیل به سایت گوگل

دادگاه عالی انتخابات برزیل دستور داد ویدئوی جعلی رئیس‌جمهور سابق برزیل در حمایت از نامزد حزب مخالف این کشور از سایت گوگل برداشته شود.

دستور دادگاه عالی انتخابات برزیل به سایت گوگل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دادگاه عالی انتخابات برزیل به سایت گوگل دستور داد ویدئوی جعلی که از «لوئیس ایگناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل در اینترنت منتشر شده و در آن از مردم می‌خواهد به «مارینا سیلوا» نامزد حزب مخالف رای دهند حذف کند.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «تارسیسیو وییرا کاروالو نتو» قاضی دادگاه عالی انتخاباتی برزیل در این رابطه خاطرنشان کرد که «لولا داسیلوا» به صورت عمومی از انتخاب مجدد «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی این کشور حمایت می‌کند.

این ویدئو به طرز فریبنده‌ای تغییر داده شده تا به این ترتیب رأی‌دهندگان را وادار کند به نماینده حزب مخالف رأی دهند؛ انتشار این ویدئو یک جرم انتخاباتی و تهدیدی علیه دموکراسی محسوب می‌شود.

دادگاه عالی انتخابات نیز از سایت گوگل درخواست کرده که در مدت زمان 48 ساعت اطلاعات لازم را در این خصوص به قانون ارائه کند تا بدین وسیله هویت شخصی که مسئول انتشار این ویدئو از طریق شبکه اجتماعی «یوتیوب» بوده مشخص شود.

در فیلم ویدئویی انتشار یافته رئیس جمهور سابق برزیل اعلام می‌کند که بیش از 30 سال است که نماینده حزب مخالف را می‌شناسد و وی برای گسترش برنامه‌های اجتماعی دولت فدرال کاملا آماده می‌باشد.

ویدئوی اصلی شامل سخنان «لولا داسیلوا» درباره «مارینا سانتانا» یکی از اعضای حزب کارگران برزیل و نامزد انتخابات نمایندگان مجلس سنای این کشور می‌باشد که با حیله و نیرنگ به صورت فعلی تغییر یافته است.

تصاویر ویدئوی اصلی تغییر یافته‌اند و لوگوی کمپین مبارزه انتخاباتی حزب سوسیالیست برزیل در آغاز و پایان این فیلم ویدئویی به چشم می‌خورد.

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری برزیل در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) برگزار خواهد شد.

«مارینا سیلوا» به جای «ادواردو کامپوس» به عنوان نامزد حزب سوسیالیست برزیل در این انتخابات شرکت می‌کند.

«لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل نیز با صراحت حمایت خود را از «دیلما روسف» اعلام کرده و مردم را نیز به رأی دادن به وی تشویق کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول