اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طرح حزب چپ‌گرای مکزیک جهت برگزاری رفراندوم اصلاحات انرژی

حزب چپ‌گرای مکزیک در راستای مخالفت‌هایی که با تصویب اصلاحات بخش انرژی در این کشور از خود نشان داده، اکنون طرحی را مبنی بر برگزاری رفراندوم در این زمینه ارائه داده است.

طرح حزب چپ‌گرای مکزیک جهت برگزاری رفراندوم اصلاحات انرژی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، طرح پیشنهادی حزب چپ‌گرای مکزیک جهت برگزاری رفراندوم در زمینه اصلاحات انرژی در این کشور به امضای 2 میلیون و 712 هزار و 285 نفر رسیده است.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: در ابتدا طرح پیشنهادی حزب چپ «جنبش بازسازی ملی» مکزیک (مورنا) جهت برگزاری رفراندوم در مورد اصلاحات انرژی که به تازگی به تصویب سنای مکزیک رسیده با مردم در میان گذاشته شد و از شهروندان این کشور خواسته شد تا رضایت خود را برای این امر اعلام کنند.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رهبر حزب «مورنا» و تیم کاری وی در نهایت توانستند موافقت 2 میلیون و 712 هزار و 285 نفر را جهت برگزاری رفراندوم در زمینه اصلاحات انرژی به مجلس سنای مکزیک ارائه دهند.

بر اساس قانون اساسی مکزیک برای برگزاری یک رفراندوم تأیید و امضای 2 میلیون نفر نیاز است.

در حال حاضر مجلس سنای مکزیک برای تأیید صحت و اعتبار امضاهای گردآوری شده در زمینه برگزاری رفراندوم از مؤسسه ملی انتخابات یاری خواسته و در نهایت دیوان عالی مکزیک است که تصمیم می‌گیرد رفراندوم برگزار شود یا خیر.

لایحه اصلاحات انرژی که اخیرا در مکزیک به تصویب رسیده است به انحصار دولتی 76 ساله گاز، نفت و برق این کشور پایان داده و به شرکت‌های خصوصی اجازه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز را می‌دهد.

احزاب چپ‌گرای مکزیک و همچنین برخی از تحلیل‌گران این کشور از زمان تصویب اصلاحات انرژی از سوی دولت این اقدام «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک را مورد سرزنش قرار دادند زیرا به اعتقاد آن‌ها دولت با این تصمیم شرایط ایجاد فسادهای بزرگ و فرار سرمایه از کشور را فراهم می‌کند.

حزب چپ‌گرای «پی آر دی» مکزیک نیز موافقت خود را با برگزاری رفراندوم اصلاحات انرژی در این کشور اعلام کرده است.

هر 2 حزب چپ گرای «مورنا» و «پی آر دی» انتظار دارند درخواست برگزاری رفراندوم در زمینه اصلاحات انرژی به تصویب مقامات مکزیکی نیز برسد و مردم بتوانند در انتخابات میان دوره‌ای بعدی در سال آینده رأی خود را در این زمینه اعلام کنند.

به گزارش فارس، بر اساس قانون اصلاحات انرژی که به تازگی در مکزیک به تصویب رسیده شرکت دولتی نفت «پیمکس» مکزیک در آینده با مشارکت شرکت‌های خصوصی نفتی 83 درصد از ذخایر نفتی احتمالی و اثبات شده این کشور را تأمین می‌کند در حالی که تنها 21 درصد از ذخایر نفتی آینده مکزیک در دست شرکت‌های دولتی است.

دولت مکزیک همچنین بر این باور است که بین سال‌های 2015 تا 2018 نزدیک به 50 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در زمینه‌های نفتی جذب کند.

با به کارگیری اصلاحات جدید در بخش انرژی میزان تولیدات نفت این کشور افزایش یافته و میزان خروجی شرکت دولتی نفت «پیمکس» 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

بسیاری از مردم معتقدند که این اصلاحات باعث تزلزل در حاکمیت کشور می‌شود زیرا راه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش انرژی باز می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول