اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش شرکت نفتی «پیمکس» مکزیک برای همکاری با شرکت‌های بین‌المللی

شرکت دولتی نفت «پیمکس» مکزیک در راستای اجرایی کردن قانون جدید اصلاحات بخش انرژی به دنبال مذاکره و همکاری با شرکت‌های انرژی خارجی است.

تلاش شرکت نفتی «پیمکس» مکزیک برای همکاری با شرکت‌های بین‌المللی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «گوستاو هرناندز گارسیا» مدیر عامل شرکت دولتی نفت «پیمکس» مکزیک اعلام کرد: 80 شرکت بین‌المللی برای انجام پروژه‌های مشترک نفتی با این شرکت دولتی مکزیکی که شامل اکتشاف و تولید نفت از آب‌های عمیق است، ابراز علاقه کرده‌اند.

گارسیا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرگزاری «نوتیمکس» بیان کرد: ما به دنبال شرکایی هستیم که نه تنها در زمینه اکتشاف نفت در آب‌های عمیق به موفقیت دست یافته‌اند بلکه به دنبال جستجوی شرکت‌هایی هستیم که در زمینه تولید نفت از آب‌های خلیج مکزیک تجربیات موفقیت‌آمیزی داشته‌اند.

وی در ادامه ضمن بیان تجربیات قبلی شرکت «پیمکس» در زمینه اکتشاف نفت با شرکت‌هایی مانند شورون، بریتیش پترولیوم، اکسون و پتروبراس تأکید کرد: به احتمال زیاد همکاری خود را با این شرکت‌ها ادامه خواهیم داد.

در طول این مصاحبه گارسیا همچنین اشاره کرد: در نهایت کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک مسئول اعطای قراردادهای اکتشاف نفت به شرکت‌های خارجی است.

قانون جدید اصلاحات بخش انرژی مکزیک به شرکت‌های چند ملیتی خارجی اجازه می‌دهد تا حق پیشنهاد و مزایایی بیشتر در مناطق اکتشاف و تولید نفت داشته باشند که مقررات کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک در این رابطه با شروع سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

«خوآن کارلوس زپدا» رئیس کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک اظهار داشت: روند مناقصه‌های نفتی که در فاز اول اجرای خود می‌باشد در مجموع 109 منطقه را برای اکتشاف نفت به مزایده می‌گذارد.

به گزارش فارس، بر اساس قانون اصلاحات انرژی که به تازگی در مکزیک به تصویب رسیده شرکت دولتی نفت «پیمکس» مکزیک در آینده با مشارکت شرکت‌های خصوصی نفتی 83 درصد از ذخایر نفتی احتمالی و اثبات شده این کشور را تأمین می‌کند در حالی که تنها 21 درصد از ذخایر نفتی آینده مکزیک در دست شرکت‌های دولتی است.

دولت مکزیک همچنین بر این باور است که بین سال‌های 2015 تا 2018 نزدیک به 50 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در زمینه‌های نفتی جذب کند.

با به کارگیری اصلاحات جدید در بخش انرژی میزان تولیدات نفت این کشور افزایش یافته و میزان خروجی شرکت دولتی نفت «پیمکس» 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

بسیاری از مردم معتقدند که این اصلاحات باعث تزلزل در حاکمیت کشور می‌شود زیرا راه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش انرژی باز می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول