اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مکزیک به دنبال گسترش رشد اقتصادی

رئیس جمهور مکزیک ضمن اعلام حمایت خود از اصلاحات جنجالی و بحث‌برانگیزی که در دولت انجام داده گفت که کشورش هنوز به نرخ رشد اقتصادی لازم نرسیده است.

مکزیک به دنبال گسترش رشد اقتصادی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک با ارائه دومین گزارش کاری خود اعلام کرد با وجود اینکه آمار و ارقام رشد هنوز به آنچه که مورد نیاز مردم می‌باشد نرسیده کشورش در حال طی کردن راه‌های پیشرفت اقتصادی و مبارزه با خشونت است. 

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: رئیس جمهور مکزیک طی ارائه گزارش سال دوم کاری خود حمایتش را از اصلاحات بحث‌برانگیزی که انجام داده از جمله در بخش انرژی و ارتباطات که به شدت مورد انتقاد مردم نیز قرار گرفته ابراز کرد.

«پنیا نیتو» تصریح کرد که با رسیدن به بالاترین جایگاه قدرت در کشور متعهد می‌شویم که مکزیک را جلو ببریم و در حال حاضر مشغول انجام این کار هستیم؛ وی همچنین پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه مدیریت سیاسی را تبریک گفت. 

رئیس جمهور مکزیک از این موقعیت برای اعلام نکات مهم استفاده و خاطرنشان کرد: فرودگاهی که در «مکزیکوسیتی» پایتخت این کشور ساخته خواهد شد بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی کشور می‌باشد.

مطابق با آنچه که در اصل 69 قانونی اساسی و اصل 6 قانون برنامه‌ریزی مکزیک آمده «انریکه پنیا نیتو» در مقابل کنگره گزارشی مکتوب از وضعیت کلی مدیریت عمومی کشور ارائه کرد؛ در گزارش مذکور علاوه بر اعلام تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی مدیریت کنونی یک ارزیابی از وضعیت عمومی کشور نیز ارائه شد.

این اقدام در واقع تمرینی برای مسئولیت‌پذیری اداره امور عمومی دولتی می‌باشد که علاوه بر ارزیابی عمومی شامل تصمیم‌ها و تدابیر اتخاذ شده توسط دولت از 1 سپتامبر 2013 (10 شهریور 92) تا 31 آگوست 2014 (9 شهریور 1393) نیز می‌شود.

به گزارش فارس، «انریکه پنیا نیتو» در انتخابات سال 2012 پیروز میدان شد و ریاست جمهوری مکزیک را بر عهده گرفت.

وی اخیرا قانون اصلاحات انرژی را تصویب کرده که به موجب آن دروازه‌های این کشور به روی شرکت‌های خصوصی ملی و بین‌المللی باز می‌شود، شرکت‌هایی که هیدروکربن‌ها و انرژی الکتریکی را با آمریکا معامله می‌کنند؛ بسیاری از مردم معتقدند که این اصلاحات باعث تزلزل در حاکمیت کشور می‌شود زیرا راه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش انرژی باز می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول