اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین گروه از اسرای ارتش اوکراین در لوهانسک آزاد شدند

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین آزاد شدن اولین گروه (چند صدنفری) از اسرای ارتش این کشور از سوی نیروهای استقلال طلب در شرق این کشور که به نمایندگان صلیب سرخ و ناظرین اروپایی تحویل داده شدند، را تایید کرد.

اولین گروه از اسرای ارتش اوکراین در لوهانسک آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا.رو»، نیروهای استقلال طلب منطقه لوهانسک در شرق اوکراین نخستین گروه از نظامیان ارتش اوکراین که در اسارت آنها بودند را آزاد کردند.

«سویاتوسلاو سیگولکو» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین صبح امروز، یکشنبه با تایید این خبر، افزود: «بر اساس اطلاعات ستاد مرکزی ارتش اوکراین، در منطقه لوهانسک دو گروه از نظامیان گردان نهم دفاع ملی به ناظرین بین المللی مستقر در منطقه تحویل داده شدند.»

پیش از این شب گذشته وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرده بود که طی چند ساعت آینده چند صد نفر از اسرای نیروهای نظامی و گارد ملی اوکراین را به نمایندگان صلیب سرخ جهانی و سازمان امنیت و همکاری اروپا تحویل داده خواهند شد.

توافق در خصوص تبادل اسرای طرفین درگیری، بر اساس فرمول «همه در ازای همه» بین نمایندگان مقامات کی یف و جمهوریهای دونتسک و لوهانسک روز جمعه در نشست 3 جانبه گروه تماس اوکراین در مینسک صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول