اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال کرملین از توافقات مینسک در راستای حل بحران اوکراین

سخنگوی کاخ کرملین ضمن استقبال از امضای توافقنامه برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین، نسبت به رعایت این توافقات از سوی هر دو طرف درگیری‌ها و ادامه مذاکرات برای حل و فصل کامل بحران ابراز امیدواری نمود.

استقبال کرملین از توافقات مینسک در راستای حل بحران اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه شب گذشته اعلام کرد که کاخ کرملین از توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات گروه تماس در پایتخت بلاروس در زمینه حل بحران اوکراین و برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین استقبال می کند.

پسکوف گفت: «دفتر ریاست‌جمهوری روسیه از امضای توافقنامه مربوط به برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین در پایان نشست گروه تماس در مینسک بر اساس طرح صلح پیشنهادی از سوی «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو» روسای‌جمهوری روسیه و اوکراین بسیار خرسند است.»

به گفته وی، مقامات مسکو امیدوارند که مفاد توافقات صورت گرفته بین طرفین درگیری‌ها در اوکراین (دولت و مقامات محلی دونتسک و لوهانسک) بطور دقیق از سوی هر دو طرف رعایت شود و همچنین رایزنی‌ها در چارچوب گروه تماس برای حل و فصل کامل بحران در اوکراین همچنان ادامه پیدا کند.

در چارچوب رایزنی‌های 3 جانبه گروه تماس برای حل بحران در اوکراین (روسیه-اوکراین-سازمان امنیت و همکاری اروپا) در مینسک، پایتخت بلاروس، نمایندگان دولت اوکراین و دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک روز جمعه در مورد برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین با یکدیگر به توافق رسیدند.

توافقات صورت گرفته بر اساس طرح صلح پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه است که روز چهارشنبه مطرح شده بود. «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین  نیز اعلام کرده است که توافقات صورت گرفته با مفاد طرح صلح وی مطابقت دارد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول