اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش 31 درصدی حداقل حقوق در آرژانتین

حداقل حقوق کارگری در آرژانتین به میزان 31 درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش 31 درصدی حداقل حقوق در آرژانتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، روز گذشته افزایش 31 درصدی حداقل حقوق در آرژانتین رسما اعلام شد؛ طبق گزارش منتشر شده این افزایش حقوق در 2 مقطع اجرا خواهد شد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: تصمیم افزایش حداقل حقوق در آرژانتین طی برگزاری نشستی در وزارت کار این کشور توسط شورای حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

از سال 2003 (1381) افزایش حداقل دستمزد هر ساله در آرژانتین صورت می‌گیرد؛ تا قبل از آن حداقل حقوق بیش از یک دهه روی 200 پزو (واحد پول آرژانتین) متوقف شده بود.

افزایش 31 درصدی حداقل حقوق در 2 مقطع انجام می‌شود؛ اولی در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور 93) و دومی در ماه ژانویه سال آینده میلادی (دی 93).

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین خاطرنشان کرد که از سال 2003 (1381) تا ژانویه 2014 (دی 1392) حداقل حقوق در آرژانتین 2 هزار و 389 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: تورم مارپیچی در سال‌های اخیر در آرژانتین افزایش پیدا کرده و به میزان سالانه 30 درصد رسیده و به همین دلیل حداقل حقوق نیز طی سال‌های اخیر به این میزان افزایش پیدا کرده است. 

حداقل حقوق قانونی برای کارگران آرژانتینی در حال حاضر 3 هزار و 600 پزو (معادل 427 دلار) می‌باشد که طبق توافق صورت گرفته در ماه جاری به میزان 4 هزار و 400 پزو (معادل 522 دلار) خواهد رسید.

حداقل حقوق به صورت مستقیم روی 0.7 درصد از کل اشتغال در بخش خصوصی تاثیر می‌گذارد یعنی برای تقریبا 600 هزار کارگر، اما به طور غیرمستقیم مشاغل کاذب را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رئیس جمهور آرژانتین به این موضوع نیز اشاره کرد که سیستم مالی داخلی مستحکمی در کشور حاکم است و به همین علت حداقل دستمزد در حال حاضر مناسب بوده و بین کار و دستمزد تناسبی نسبی وجود دارد.

به گزارش فارس، روز دوشنبه «کریستینا فرناندز» جلسه‌ای با حضور مقامات وزارت کار، ‌اتحادیه‌های کارگری و کارمندی تشکیل داد تا روی افزایش حداقل حقوق بحث کنند و به توافق برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول