اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دفاع رئیس‌جمهور برزیل از برگزاری رفراندوم اصلاحات سیاسی این کشور

رئیس‌جمهور برزیل ضمن دفاع از برگزاری رفراندوم اصلاحات سیاسی این کشور اعلام کرد که رعایت اصول اخلاقی در روابط سیاسی و انتخاباتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دفاع رئیس‌جمهور برزیل از برگزاری رفراندوم اصلاحات سیاسی این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل طی بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری رفراندومی جهت انجام یک سری اصلاحات سیاسی و مالی یادآور شد که این رفراندوم قرار است در طول هفته اول سپتامبر برگزار شود.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «روسف» در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در کاخ «آلوارادا» گفت، بسیار مهم است که در طول این اصلاحات سیاسی، به شفافیت بیشتری در عملکرد مالی ستادهای انتخاباتی و رعایت  اصول اخلاقی در روابط سیاسی و انتخاباتی دست یابیم.

از سویی دیگر دادگاه عالی انتخابات برزیل طی هفته‌های اخیر به طرز قابل توجهی قوانین مالی مربوط به تأمین بودجه ستادهای انتخاباتی را مورد بررسی قرار داده است.

با توجه به این بررسی‌ها 3 عدد از بزرگترین شرکت‌های برزیلی حاضر به فراهم کردن 65 درصد از بودجه مورد نیاز ستادهای انتخاباتی برای تبلیغات پیرامون ریاست جمهوری می‌باشند.

پیشنهاد اولیه برای ایجاد این کمیته‌های رفراندوم تابستان گذشته در پی تظاهرات گسترده‌ای که علیه فساد سیاسی رخ داده بود و تظاهرکنندگان در آن خواستار بهبود خدمات عمومی شدند، پدید آمد.

روسف افزود: من فکر می‌کنم کاری که ما باید انجام دهیم این است که از همه جامعه بخواهیم تا به ارائه طرح‌های پیشنهادی خود بپردازند و سپس آن‌ها را سازمان‌دهی کرده تا ما در روند رفراندوم در‌باره آن‌ها بحث کنیم.

به گزارش فارس، از ماه آگوست سال 2013، بیش از 350 سازمان، جنبش‌های اجتماعی، اتحادیه‌های کارگری و احزاب سیاسی به سازماندهی شرایط لازم جهت برگزاری یک رفراندوم مردمی به منظور ایجاد تغییراتی در نظام سیاسی برزیل پرداخته‌اند که به دنبال آن هم اکنون بیش از 1 هزار کمیته رفراندوم در سراسر کشور برزیل برقرار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول