اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش رئیس جمهور کلمبیا جهت برقراری صلح در کشور

رئیس جمهور کلمبیا در راستای برقراری صلح و آرامش در کشور، دستور ایجاد یک نهاد برای انتقال وضعیت کشور از دوران جنگ به دورانی همراه با صلح و امنیت را صادر کرده است.

تلاش رئیس جمهور کلمبیا جهت برقراری صلح در کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی تلاش‌های بسیار برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح دستور ساخت یک نهاد در ارتش این کشور را صادر کرده تا به کمک آن شرایط لازم جهت انتقال کلمبیا از دوران جنگ به دورانی با همراه با صلح و امنیت را فراهم کند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: به دستور «سانتوس» ژنرال «خاویر فلورس» که در مذاکرات صلح با مقامات نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در «هاوانا» پایتخت کوبا حضور داشته و موفق به کسب نتایج خوبی نیز شده است، رهبری این نهاد را بر عهده خواهد داشت.

«سانتوس» طی سخنرانی در بین نیروهای مسلح کلمبیا در خصوص این حکم اعلام کرد: این برنامه مهمترین بخش مذاکرات صلح بوده که قطعا با رهبری ژنرال «فلورس» به ثمر خواهد نشست؛ بسیار مهم است که ما بتوانیم به خوبی از مرحله جنگ عبور کرده و وارد مرحله بعد از آن و دوران صلح شویم.

وی در ادامه افزود: قطعا این نهاد به روند پایانی مذاکرات کمک بزرگی خواهد کرد؛ روندی که همگی ایجاد آتش‌بسی پایدار و خلع سلاح 2جانبه را در آن انتظار می‌کشیم.

«سانتوس» در بخشی از سخنانش تأکید کرد که حضور نظامیان در مذاکرات برای آن‌ها امری تحقیرآمیز نیست بلکه به هر فرد نظامی که در این امر شرکت کرده و می‌پندارد که صلح و امنیت به معنای پیروزی واقعی است، اعتبار نیز خواهد بخشید.

«سانتوس» در این مورد تصریح کرد که تا زمان توافقات نهایی، ارتش کشور به عملیات دفاعی مقابل «فارک» ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، از آغاز مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) تا‌کنون 2 سال می‌گذرد؛ طی این مدت هر 2 طرف توانسته‌اند بر سر مواردی چون توسعه امکانات روستایی، مشارکت سیاسی و مسائلی مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر به توافق برسند.

در حال حاضر این مقامات در «هاوانا» پایتخت کوبا در مورد برقراری آتش‌بسی پایدار، خلع سلاح 2 جانبه و همچنین رسیدگی به مشکلات قربانیان در حال مذاکره می‌باشند که هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است.

درگیری‌های دولت کلمبیا و نیروهای «فارک» از نیم قرن گذشته تا‌کنون حدود 220 هزار کشته و 5 میلیون آواره برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول