اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صلح، عدالت و آرامش، سه رکن اساسی دولت جدید کلمبیا

رئیس‌جمهور منتخب کلمبیا در مراسم معرفی اعضای کابینه خود صلح، عدالت و آرامش را سه رکن اساسی دولت جدید اعلام کرد.

صلح، عدالت و آرامش، سه رکن اساسی دولت جدید کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور منتخب کلمبیا طی برگزاری مراسمی 16 وزیر عضو کابینه خود را معرفی کرده که از بین وزارت امور خارجه، دارایی، دفاع، بهداشت، فرهنگ و ارتباطات با همان وزرای قبلی کار خود را ادامه می‌دهند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «سانتوس» در طول این مراسم تأکید کرد که اکثریت افراد معرفی شده از سوابق درخشانی در خدمت به ملت در دوره نخست ریاست جمهوری وی برخوردار هستند.

اسامی وزرای جدید به شرح زیر می‌باشد:

«ماریا آنخلا هولگین» وزیر امور خارجه، «خوآن کارلوس پینزون» وزیر دفاع، «لوئیس فلیپ انانو» وزیر مسکن، «مائوریسیو کاردناس» وزیر دارایی، «آلخاندرو گاویریا» وزیر بهداشت، «ماریانا گارسز» وزیر فرهنگ و «دیگو مولانو» وزیر ارتباطات.

وی همچنین در این دوره از ریاست جمهوری خود «آئورلیو ایراگوری» را که قبل در سمت وزیر کشور کلمبیا فعالیت داشته را به عنوان وزیر کشاورزی و «سسیلیا آلوارو» را که در دوره پیش عهده‌دار بخش حمل‌و‌نقل بوده را به عنوان وزیر بازرگانی و گردشگری معرفی کرد.

از چهره‌های جدید کابینه فعلی «سانتوس» می‌توان به «خوآن فرناندو کریستو» وزیر کشور، «یسید ریس» وزیر بخش قضایی، « لوئیس ادواردو گارسون» وزیر کار، « توماس گنزالس» وزیر معدن و انرژی، «گینا پارودی» وزیر آموزش، «گابریل وایخو» وزیر محیط زیست و « ناتالیا آبلیو» وزیر بخش حمل‌ونقل اشاره کرد.

به گزارش فارس، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور سابق کلمبیا برای دومین‌بار توانست منصب ریاست جمهور این کشور را در دست گرفته و برای چهار سال دوم نیز (2014 -2018) به ریاست خود ادامه دهد؛ وی پنج‌شنبه گذشته 7 آگوست (16 مرداد) مراسم تحلیف خود را برگزار کرده و حکم رسمی ریاست جمهوری‌اش را در دست گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول