اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل:

مهمترین سیاست دولت برزیل افزایش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین است

رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد این کشور به عنوان یک قدرت اقتصادی در منطقه، مسئولیت بیشتری نسبت به سایر همسایگان خود دارد؛ به همین دلیل باید افزایش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

مهمترین سیاست دولت برزیل افزایش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل روز گذشته طی سخنرانی ضمن دفاع از حمایت‌های مالی انجام شده توسط دولت این کشور از کشورهای آمریکای لاتین اعلام کرد که برزیل به عنوان یک قدرت اقتصادی در منطقه مسئولیت بیشتری نسبت به همسایگان خود دارا بوده و باید همچنان در افزایش این‌گونه همکاری‌ها کوشا باشد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «روسف» همچنین طی این سخنرانی (که در اولین مناظره انتخاباتی خود از طریق تلویزیون ملی برزیل انجام شد) در حالی که به کمک مالی اعطا شده از سوی کشورش به کوبا جهت ساخت یک پل در این کشور اشاره می‌کرد، خاطرنشان کرد: برزیل از شرایط خوبی برای کمک به دیگر کشورهای آمریکای لاتین برخوردار می‌باشد که نه تنها سیاست مناسبی برای او محسوب می‌شود بلکه مزایای زیادی را برای دولت و شرکت‌های آن با خود به همراه دارد.

به عقیده وی روابط بین‌المللی جای خود را به سیاستی داده است که مسئولیت برزیل در آن به عنوان یک قدرت منطقه‌ای رو به افزایش است.

رئیس جمهور برزیل در پایان سخنانش تأکید کرد: دولت‌های قبلی کشور تنها برای افزایش روابط خود با کشورهای پیشرفته تلاش می‌کردند در حالی که دولت فعلی برزیل نه تنها در این امر بلکه در افزایش اتحاد و روابط خود با سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین نیز تلاش فراوانی داشته که عضویت در «بریکس» یکی از آن‌ها به شمار می رود.

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری برزیل در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) برگزار خواهد شد.

در این روزهای باقی مانده هر یک از کاندیدای شرکت کننده در این رقابت با ارائه برنامه‌ها و وعده‌های پیشرفت کشور، همواره به دنبال جذب طرفداران بیشتری در سطح کشور می‌باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول